כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
השקפת רוב העורכים במערכת

האוניברסיטה המובילה בעולם תוקפת את ישראל; כך הגיבו

'הרווארד קרימסון', עיתון הסטודנטים של האוניברסיטה המובילה בעולם 'הרווארד', פרסם מאמר מערכת בתמיכת תנועת החרם על ישראל (BDS) ו"במאבקם של הפלסטינים". במאמר נטען: "אנו חשים צורך לטעון כי התמיכה בשחרור הפלסטינים אינה אנטישמית". הליגה נגד השמצה: "השוואת הציונות ל'עליונות הלבנה' היא מזעזעת, שגויה ואבסורדית"

האוניברסיטה המובילה בעולם תוקפת את ישראל; כך הגיבו
בניין האוניברסיטה צילום: Pixabay

במגזין 'הרווארד קרימסון', עיתון הסטודנטים של האוניברסיטה המובילה בעולם 'הרווארד', פורסם מאמר מערכת בתמיכת תנועת החרם על ישראל (BDS) ו"במאבקם של הפלסטינים".

במאמר, בו השוו את הציונות לשלטון האפרטהייד הגזעני בדרום אפריקה, צוין כי הוא משקף את השקפתם של "רוב העורכים במערכת". בפתח המאמר הדגישו את הצורך לתמוך בכל "המדוכאים בעולם" וכתבו כי "השאיפה לצדק צודק מתפשטת, כמו אש בשדה קוצים, ומניעה אותנו לפעול, לדבר, לכתוב ולתקן את עוולות העבר שלנו".

"בשנה האחרונה הוועדה למען סולידריות עם פלסטין בהרווארד עשתה בדיוק את זה. בראש ובראשונה אנו מבקשים להושיט את תמיכתנו הכנה לאלה שהיו ועדיין נתונים לאלימות בפלסטין הכבושה, כמו גם לכל האזרחים שנפגעו מהמלחמה באזור. אנחנו לא בטוחים איך המילים האלה יגיעו אליכם, או אם הן יעשו זאת בכלל. אבל עמדתנו אינה נטועה בנוחות, אלא בעקרונות יסוד שעלינו לעמוד עליהם – גם אם זה קשה", נכתב.

עוד נטען במאמר כי הפלסטינים עוברים החרמות רכוש ואדמות, שלילת אזרחות, הגבלות תנועה וכן הרג בלתי חוקי מדי יום ביומו. "אנו חשים צורך לטעון כי התמיכה בשחרור הפלסטינים אינה אנטישמית".

לצד זאת הצהירו: "אנו מתנגדים באופן חד משמעי ומגנים את האנטישמיות בכל הצורות, כולל הפעמים שבהן היא מופיעה בשוליים של תנועות ראויות אחרת. לעם היהודי - כמו לכל עם, כולל פלסטינים - לא מגיע כלום מלבד חיים, שלום וביטחון".

בכתבה השוו העורכים את הציונות לשלטון האפרטהייד - ואת ה-BDS במאבק לסיום הגזענות בדרום אפריקה: "לטקטיקות שמגלמות BDS יש רקורד היסטורי; הן עזרו לזכות בשחרור הדרום אפריקאים השחורים מהאפרטהייד, ויש להן פוטנציאל לעשות את אותו הדבר גם עבור הפלסטינים כיום".

"המדיניות הנוכחית של ישראל דוחפת את הפלסטינים לכך שלנצח לא תהיה להם מדינה, תוך שילוב של חקיקה אתנו-לאומית ומתקפה מתמשכת על ריבונות הגדה המערבית באמצעות התנחלויות בלתי חוקיות שמקשות על הסיכוי לפתרון שתי המדינות; היא זוכה לתגובה בין-לאומית אסרטיבית ובלתי נרתעת", הוסיפו.

ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל 'הליגה נגד השמצה', פרסם הודעת גינוי וכתב: "בניגוד לטענות, תמיכה ב-BDS אינה עוזרת לפלסטינים - אלא רק משמשת לדה-לגיטימציה לקיומה של ישראל, לבידוד והפחדה של הקהילה היהודית, במיוחד בקמפוס. יתרה מכך, השוואת הציונות ל'עליונות הלבנה' היא מזעזעת, שגויה ואבסורדית. התצוגה האנטי-ישראלית המוזכרת במאמר אינה מלמדת על הבנה בעבר או בהווה של האזור. זה פשוט מפיץ מידע מוטעה".

אוניברסיטת הרווארד הליגה נגד השמצה BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד