י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הזמר זוכה

שבעה הורשעו ב'חתונת השנאה'; החתן בתוכם

בית משפט השלום החליט הבוקר להרשיע שבעה משתתפים במה שכונה 'חתונת השנאה', בהם גם החתן. השופט: "אופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה". הזמר סיני תור זוכה: "לא ידע על המעשה ולא התכוון לקחת חלק"

שבעה הורשעו ב'חתונת השנאה'; החתן בתוכם
חתונת השנאה צילום: צילום מסך חדשות 2

שבעה משמונת הנאשמים מ"חתונת השנאה", חתונתם של יקיר ורוני אשבל ב-2015, הורשעו הבוקר (רביעי) לפי החלטת בית משפט השלום בירושלים, בעבירות של אלימות והסתה לטרור.

השופט קבע כי הסיבה להרשעת השבעה, בהם גם החתן, היא "מצאתי שאופיו המסית של האירוע אינו ניתן להכחשה. קריאה לנקמה בערבים לעיני כל הנוכחים בחתונה. לכל המפקפקים, החליפו את התמונות של התינוק בדומא לתינוק יהודי, ואידך - זיל גמור".

מי שלא הורשע מבין שמונת הנאשמים הוא הזמר סיני תור: "לא ידע על המעשה ולא התכוון לקחת חלק". השופט המשיך: "האירוע המתואר בכתב האישום הוא חמור ומצער וחבל שאירע. מדובר על הפגנת שמחה על רצח של חפים מפשע, במהלך הריקודים ושירים אשר שלהבו את הנוכחים".

"הנאשמים המחישו את המסר המסית בכך שנוגנו שירים בעלי תוכן רלוונטי הקורא לנקמה". במהלך החתונה כזכור רקדו החוגגים עם תמונותיו של הפעוט עלי דוואבשה, שנשרף יחד עם הוריו בהצתת ביתם בכפר דומא.

החוגגים נצפו מעבירים ביניהם רובים, סכינים ובקבוקי תבערה כשברקע השיר "ואנקמה נקם אחת משתי עיניי". הרוקדים דקרו גם את תמונתו של התינוק וניסו להצית אותה באמצעות בקבוק תבערה.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "החלטת בית המשפט להרשיע את משתתפי תיק החתונה שגויה ומנציחה את האכיפה הבררנית נגד פעילי ימין. במהלך הדיון הוצגו עשרות ראיות של התבטאויות, חתונות ומיצגים של הסתה לאלימות וטרור מאנשי שמאל וערבים, כאשר במקרים הללו איש לא הועמד לדין ובמרביתם גם לא נפתחה חקירה.

לא ברור מדוע בחתונות ברהט ואום אל פחם איש לא מגיש כתב אישום ואילו כאן מרשיעים חבורת צעירים שגם אם עשו מעשים לא יפים, אין שום דבר פלילי במעשיהם ואין שוויון באכיפה. אמליץ להם להגיש ערעור".

חתונת השנאה בית משפט השלום סיני תור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}