זינוק דרמטי בהיקף הרכישות של הישראלים בארנקים דיגיטליים
מאז אפריל 2021 ועד למרץ 2022 - חל גידול של פי 48.4 בהיקף ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים. בחודש מרץ הסתכמו ההוצאות ב-876.62 מיליון שקל. באפריל 2021, טרם כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל לישראל, עמדה ההוצאה החודשית על סכום של 18.11 מיליון שקל
- חיים שמואלי
- כ"ו ניסן התשפ"ב
מאז אפריל 2021 ועד למרץ 2022 - חל גידול של פי 48.4 בהיקף ההוצאות של הישראלים בארנקים דיגיטליים. כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), אשר מנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי בישראל.
על פי הנתונים, בחודש מרץ הסתכמו ההוצאות באמצעות ארנקים דיגיטליים בסכום כולל של 876.62 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 27.6% לעומת הסכום הכולל בפברואר, שעמד על 686.93 מיליון שקל. באפריל 2021, טרם כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל לישראל, עמדה ההוצאה החודשית על סכום של 18.11 מיליון שקל.
מהנתונים עולה גם כי 75.4% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך מרץ היו עסקאות חכמות. מדובר על עלייה של 2% לעומת פברואר, במהלכו 73.9% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל היו חכמות.
הגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במהלך מרץ היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיזיות (עסקאות במקום בית העסק), שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 16.9% לעומת פברואר 2022. סך ההוצאות בעסקאות פיזיות עמד על סכום של 15.364 מיליארד שקל, כך שההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 5.7% מסך ההוצאות בעסקאות הפיזיות במרץ 2022.
על פי נתוני שב"א, אימוץ טכנולוגיית ה-EMV, הן על ידי הציבור והן על ידי בתי העסק בישראל, ממשיך להתקדם במהירות. על פי הנתונים, 66.4% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי במרץ בוצעו דרך מערכת ה-EMV והסתכמו ב-24.74 מיליארד שקל מתוך סך הוצאות של 37.29 מיליארד שקל. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.9 מיליארד שקל והיוו בסה"כ 25.4% מסך ההוצאות בחודש.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות