ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
פסח שחל בשבת

יואליש מעורר: חייבים לעשות 'שלום זכר'

לא תאמינו מה גודל הזכות והישועה של 'שלום זכר' בליל שבת. יואליש קרויס איש מאה שערים מגולל בטור אישי ל'בחדרי חרדים' מדוע חייבים לעשות 'שלום זכר' והמקרים שנחשף אליהם מאנשים שלא זכו שיעשו להם שלום זכר ורק אחרי הרבה שנים נזכרו. השנה: ליל הסדר חל בשבת ורבים לא עשו שלום זכר

יואליש מעורר: חייבים לעשות 'שלום זכר'
הדלקה בבית של יואליש קרויס צילום: ישי ירושלמי

לפני כעשרה חודשים בערך הגיע אלי אברך נקרא לו בשם ר' משה ובפיו בשורה לא שגרתית: יש לי בקשה ממך, והוא מספר לי סיפור מעניין: יש לו קרוב משפחה בלונדון שהוא קצת מבוגר ולא הצליח למצוא שידוך, הוא פנה לרב הקהילה כדי שישיא לו עצה מה לעשות, הרב שאל אותו מתי נולדת? הוא ענה בז' תשרי.

הרב חשב דקה ואמר לו: היות ויום כיפור נפל אז בשבת לא עשו לך שלום זכר, תעשה השבת שלום זכר ובעז"ה יהיה לך ישועה. ואכן, כך היה בשבת עשה שלום זכר ואחרי שלושה שבועות הבחור התארס בשעה טובה ומוצלחת.

עד כאן הסיפור שסיפר לי האברך ר' משה. שאלתי אותו נו מה בקשתך? הוא אומר לי "תשמע היות ואני גרוש עם כמה ילדים וכבר כמה שנים שאיני יודע איפה נמצאים הילדים שלי השקעתי כבר המון כסף וזמן וללא תוצאות, אני רוצה ממך טובה היות ולא עשיתי לידי שלום זכר, ואצלך בבית כל שבת מגיעים עשרות ומאות אנשים אנא תעשה לי טובה אני אקנה כמה בירות וכמה מיני מתיקה ונעשה שלום זכר".

אמרתי לו בחפץ לב ובשמחה רבה, אם זה יעשה לך טוב על הלב תעשה מה שאתה רוצה, ואכן הוא קנה כמה דברים הגיע אליי לבית במאה שערים בשבת וישב איזה חצי שעה ואמרתי לבחורים שיש כאן זכר לשלום זכר וכל אחד יגיד מזל טוב ויברך שבעזרת ה' יהיה ישועות.

כמובן התחילו שאלות, כל אחד עם השאלות שלו, איפה התינוק, וכו' עניתי שעדיין לא בבית וכך התחמקתי.

ביום ראשון בצהריים בא אלי האברך ומספר לי בהתרגשות, לפני כמה שעות התקשרו אליי מהמשטרה שאני יבוא לחתום על בקשה לחיפוש הילדים, תראה מה זה כוח של שלום זכר.

כאן לא הסתיימה הישועה, אחרי שבועיים מצאו כבר את הילדים, וכיום ברוך ה' הוא פוגש אותם כל שבועיים במשמרת שהוסכמה בין הצדדים.

חשבתי לעצמי, אולי השנה שליל הסדר יצא בשבת קודש והרבה ילדים שנולדו לפני פסח לא עשו להם שלום זכר. אולי כדאי לעשות בשבת הקרובה שלום זכר, וע"י זה אפשר לקבל שפע ע"י הברכות שכל אחד מברך את בעל השמחה.

השנה, גם ראיתי חידוש שאחד עשה שלום זכר בערב פסח אחרי מנחה לפני קבלת שבת וככה יצא ידי חובתו.

ה' יעזור שנזכה לעשות שמחות בשמחה ובנקל, ונזכה במהרה לביאת משיח צדקנות במהרה בימינו אמן.  

שלכם יואליש קרויס

להערות, הארות ותגובות ליואליש קרויס - אפשר לפנות במייל: [email protected] 

 

יואליש קרויס שלום זכר טור אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}