ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
הכירו את 'המשדך'

פריצת דרך בעולם השידוכים: מערכת ממוחשבת לבני ישיבות ובנות סמינרים

מאגר שידוכים ממוחשב העושה את ראשית דרכו בימים אלו הופך לשיח של ממש בציבור; גרסת פיילוט של המיזם המלווה בידי רבנים ואנשי חינוך צוברת תאוצה בעולם הישיבות ובנות הסמינרים; המפתיע: העומדים מאחורי הפרויקט הינם בחורים מישי' 'חברון' • 'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון

בחורי ישיבת חברון בתפילה.
בחורי ישיבת חברון בתפילה. צילום: שוקי לרר

מיזם חדש ופורץ דרך ראשון מסוגו הולך וצובר תאוצה בימים אלו בעולם השידוכים הישיבתי ופרטים נחשפים לראשונה הערב (שלישי) ב'בחדרי חרדים'. מדובר בתוכנה ייחודית ממוחשבת שמטרתה לסייע לבחורים ובחורות למצוא את זיווגם בקלות, במהירות, ובסנכרון מדוייק – דבר העשוי לחסוך עגמת נפש מרובה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוגי המיזם הינם מספר בחורים מישיבת חברון, אשר חוו על בשרם את עגמת הנפש הנגרמת משדכנים המציעים הצעות בחוסר היכרות של המשודכים, כך שנוצר פער ברמת ההתאמה. זאת לצד צורך חשוב נוסף העולה מן השטח, לאור העובדה הכאובה שבחורים ובחורות מבוגרים אינם חשופים להצעות חדשות, ונוצר מצב שקהל ההצעות 'ממוחזר' ומצומצם ביותר. כמו כן, בחורים ובחורות מישיבות וסמינרים פחות מוכרים, וכן כאלו המתגוררים בערי הפריפריה נזנחים בשוליים וסובלים ממחסור בהצעות. התוכנה, כך מצפים, 'תסנן' את ההצעות הרלוונטיות ותעלה את רמת ההתאמה בהצעות, תוך פיזורן על פני קהל יעד גדול יותר.

לאחר מספר רעיונות ואפשרויות שעלו, הבשיל אט אט הפרויקט במתכונתו הנוכחית, לפיה המערכת פועלת על בסיס מאגר שנוצר בימים אלו עם הצטרפותם של בני ישיבות ובנות סמינרים רבים לפרויקט, כשמתוך השמות הקיימים במאגר המערכת תתאים בין בחור ובחורה אשר נרשמו למערכת.

בתהליך ההרשמה מתבקשים הנרשמים למלא את פרטיהם הטכניים – גיל, גובה, מקום לימודים, שמות ההורים, ארצות מוצא ופרטים נוספים. בנוסף קיים שאלון אישיות מפורט שמטרתו להגדיר את אופי הנרשם, באמצעות שאלות הנוגעות למהות, סגנון, תחביבים, שאיפות ועוד.

כמו כן מוצגות שאלות מגזריות ומגדריות, המקטלגות את סוג האישיות ודרישות מוגדרות שיעלו את רמת הסנכרון לרמת התאמה של כמעט 90%.

לאחר מכן, מבצעת המערכת התאמה אוטומטית על פי הפרטים שהתקבלו, ושולחת לשדכנים הפועלים בשיתוף פעולה עם 'המשדך' הודעה כי נמצאה התאמה בין שני שמות אלו, כשהפרטים שהשדכן מקבל הינם הפרטים הטכניים בלבד(!) בלי שום מידע נוסף. השדכן מציע את ההצעה לצדדים, ומכאן ואילך - המשך הדרך כמקובל.

ב'המשדך' מתחייבים כי תישמר דיסקרטיות מוחלטת בכל הנוגע למענה על השאלון והפרטים האישיים המוזנים במערכת, ולדבריהם אין שום עין אנושית שעלולה להיחשף לאף פרט מהפרטים המוזנים במערכת, וכל הפרטים מאובטחים בתנאי אבטחה מחמירים.

בשבועות האחרונים הושקה גירסת הפיילוט של התוכנה, ובמערכת עוקבים בימים אלו אחר הצטרפותם של מאות בחורי ישיבות ובנות סמינרים למאגר, כשהדבר הופך לשיח של ממש בעולם השידוכים בימים האחרונים. את חזית רשימת עולם הישיבות המצטרפות למיזם מפארות ישיבות 'חברון', 'נתיבות חכמה' – וולפסון, 'בית מתתיהו' ועוד ישיבות נוספות.

יוזמי הפרויקט מדגישים בפני 'בחדרי חרדים', כי היוזמה כולה נעשתה בליווי ובעצה של גדולי התורה שהביעו שביעות רצון מן המהלך, ואף העירו והאירו רבות בכל הנצרך על מנת לשפר ולהתאים את המערכת לציבור הישיבתי.

בין הרבנים שתומכים ומעודדים את המהלך הם רבנים מרבני ישיבת חברון וישיבות נוספות.

טרם היציאה לדרך נועצו יוזמי הפרויקט בחבר המועצת הגאון רמ"ה הירש, ר"י 'סלבודקה', והגאון ר"י איכנשטיין, ר"י 'יד אהרן'.

בחורים הלומדים בישיבות שהצטרפו ל'המשדך' מספרים ל'בחדרי חרדים' על שיח רב שהתעורר בהיכלי הישיבות סביב הנושא, כשבין הבחורים ישנם המצדדים לכאן ולכאן.

בניתוח מעמיק יותר שמענו מהם, כי יתכן מאד והמיזם עשוי להיות 'הדבר הבא' בעולם השידוכים, אשר בכוחו לכבוש ולצבור תאוצה עד כדי שינוי דפוס הפעולה וייעולה, לדבריהם, ההשקעה והעבודה המקיפה שעשו כותבי ויוצרי התוכנה בירידה לפרטים עד לרזולוציות הדקות ביותר, עשויה להביא לרמת התאמה גבוהה ומדויקת, מאידך למול זה קיים עדיין החשש לנתוני הרשמה לא גבוהים, העלולים לגרום לחוסר הצלחה.

עם זאת, הם מציינים כי בינתיים נתוני האמצע של ההרשמה בישיבות ובסמינרים מצביעים על התעוררות והתעניינות רבה ברעיון ובתוכנה, כשהדבר מתבטא במספרי הנרשמים, שעם הזמן החולף הולכים ועולים.

שידוכים בחורי ישיבות בנות סמינר המשדך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}