ג' תשרי התשפ"ה
05.10.2024
פרשת הכוסות

החשד באשמתה: סין היא סכנה לדמוקרטיה ולעולם המערבי

הבוקר דווח כי שגרירות סין העבירה מתנה לחלק ממשרדי הממשלה - כוס תרמית. בחלק מהכוסות, כך התגלה בבידוק הביטחוני השגרתי, נמצא רכיב חשוד שהעלה את החשש כי מדובר במכשיר ציטוט והאזנה. בשב"כ הנחו את הקב"טים במשרדי הממשלה לדווח על כל מתנה. בהמשך התברר כי זה לא נכון. סין יכולה לבוא בטענות רק לעצמה על החשד

החשד באשמתה: סין היא סכנה לדמוקרטיה ולעולם המערבי
חיילים סינים אילוסטרציה צילום: Pixabay

שגרירות סין העבירה מתנה לחלק ממשרדי הממשלה - כוס תרמית. בחלק מהכוסות, כך התגלה בבידוק הביטחוני השגרתי, נמצא רכיב חשוד שעלה את החשש כי מדובר במכשיר ציטוט והאזנה. בשב"כ הנחו את הקב"טים במשרדי הממשלה לדווח על כל מתנה. אך לאחר בדיקה שערכו בשב"כ התגלה כי מדובר בשבב תמים אשר כלול בכוסות תרמיות רבות, ובנו לבין מכשיר ריגול אין קשר.

בשגרירות הסינית טענו: "העובדה היא, שאותו 'מכשיר חשוד', הוא רכיב חשמלי, לשמועות חסרות הבסיס יש השפעה חמורה, והן שואפות לתקוע טריז בין סין לישראל". עזבו אתכם מהשאלה אם שגרירות סין הכניסה את שבב הריגול אל תוך הכוסות התרמיות שהעניקה במתנה ללשכות השרים, או שכפי שהם טוענים מדובר בשלב אלקטרוני מוכר לצורך טמפרטורת תכולת הכוס.

עצם החשד של ישראל, שמדינה מפותחת ומתקדמת כמו סין, עלולה לבצע מהלך בזוי שכזה, מעלה נורות אדומות בשאלת הגינות המדינה ופעולותיה. אין צורך לפרט כאן על כל אותם מקרים מטרידים שהתגלו שסין ביצעה כלפי אזרחיה, מדינותיה השכנות ובמדינות מרוחקות ברחבי העולם, החל משליחת מרגלים סינים במסווה של סטודנטים הלומדים בארה"ב, ועד מעגל המצלמות האבטחה הסגור המונה עשרות מיליוני מצלמות בטכנולוגיות החדשניות ביותר הפועלות ברחבי המדינה. ומנתחות במקצועיות רבה את פעילותם של מיליארדי האזרחים במדינה, ועוקבת אחר פעילותם היומיומית.

סין ממזמן הפכה לאויבת העולם המערבי, בניסיונה להשתלט על העולם כולו וליישם בה את השקפותיה האנטי-דמוקרטיות, הקומוניסטיות והפוליטיות אשר ברור לכל בר דעת את סכנותיה ואת האמצעים שיש לנקוט כלפי אותה המדינה במטרה שלא להגיע למצב הרע הזה, כך שהיא יכולה לבוא בטענות על החשד המהיר רק לעצמה. אני מניח שאם זאת הייתה ארה"ב, הבדיקה הייתה מדוקדקת יותר לפני שהיו יוצאים בהצהרות מסוג זה.

סין תרמית שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}