ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"נס מוחלט"

מכה לרפורמים: החרדים חגגו הלילה את ניצחונם הגדול בבחירות

חגיגות אל תוך הלילה בקהילה התורנית בארגנטינה: שוב ניצחון מוחץ לקהילה התורנית בבחירות להנהגת הקהילה AMIA בארגנטינה | החרדים זכו ברוב מוחץ של 53.82% | "עמדנו עם אפס משאבים מול קמפיין רפורמי אדיר" | 'בחדרי' עם תיעוד מהשמחה הגדולה בה נטלו חלק המוני משתתפים

מכה לרפורמים: החרדים חגגו הלילה את ניצחונם הגדול בבחירות
החגיגה בארגנטינה צילום: באדיבות המצלם

לאחר יום רווי מתחים, בהם לא היה ברור כיצד תסתיים המערכה הגורלית, הסתיימה לאחר חצות לילה ספירת אלפי קולות של המצביעים בבחירות לקהילות היהודיות בארגנטינה.

עם היוודע התוצאות, המונים מבני הקהילה פצחו בשירה וריקודים בבניין הקהילה בשירי הודיה והלל על ניצחון הקהילה התורנית על מפלגת התנועה הרפורמית בארגנטינה.

הגרש"א לוין מצביע בבחירות אמש, כשהוא מלווה במקורביו

שלוש מפלגות נטלו חלק במערכת הבחירות הנוכחית, המפלגה התורנית 'בור' בהנהגתו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' רבי שמואל אריה לוין שליט"א שקבלה כאמור 53.82 אחוז מקולות הבוחרים, מפלגת 'סומוס אמיה' מטעם המגזר הכללי שקיבלה 7.81 אחוז מקולות הבוחרים, ומפלגת 'אונה אמיה' המייצגת את התנועה הרפורמית בארגנטינה, שקראה לשינוי הסטטוס קוו בבתי העלמין ובמעמד הרבנות בקהילת ארגטינה, קיבלה 38.23 אחוז מקולות הבוחרים בלבד. 

ההמונים חוגגים את הניצחון

לוועדה הכללית הנקראת 'ראט' המנהלת את ארגון האמיה, 90 מושבים המאויישים ע"י נציגים מכלל המפלגות. לאור תוצאות הבחירות, המפלגה התורנית 'בור' זכתה ב-49 מושבים, שהם כאמור למעלה מ-53 אחוז מכלל הבוחרים ובידה כעת להרכיב את הרכב הנהלת הקהילה בעצמה, למפלגת סומוס אמיה 7 מושבים, ומפלגת 'אונה אמיה' 34 מושבים בלבד.

כאמור, לאחר חצות לילה המונים מבני הקהילה התורנית הגיעו לבניין הקהילה יחד עם ראש ישיבת 'חפץ חיים' רבי שמואל אריה לוין שהגיע בשעת לילה מאוחרת. למרות חולשתו הרבה, הרב חגג את הניצחון הגדול בבחירות להנהגה יחד עם בני הקהילה המאושרים.

הגרש\"א לוין מגיע למעמד הניצחון

הרב אליהו המרה מראשי המפלגת התורנית המאוחדת (בור) אומר הבוקר ל'בחדרי חרדים', כי "הניצחון הוא נס מוחלט, הניצחון הזה הוא תודות לסיעתא דשמיא מיוחדת, ולאחדות הגדולה בין כל רבני הקהילות התורניות סביב ההצלחה בבחירות, רבנים מכל הקהילות קראו בימים האחרונים לציבור לצאת ולהצביע, עמדנו כמעט באפס משאבים מול קמפיין אדיר של הרפורמים שהושקע בו הון רב, הם עברו אחד אחד, ידענו שבנפשנו הדבר ואם נפסיד הפעם עתיד צביון הקהילה היהודית נמצא בסכנה, בס"ד הצלחנו מעל ומעבר למשוער".

ראשי המפלגה החרדית המאוחדת והקהילה היהודית בארגנטינה, לאחר סיום ספירת הקולות והניצחון בבחירות לקהילה

להלן הנתונים במספרים: 

סומוס אמיה - 734 קולות.

בור - המפלגה התורנית - 5,057 קולות

אונה אמיה 3,592 קולות

כל הקולות הכשרים - 9,383

פתקים לבנים 9

פתקים פסולים - 4

מתוך כ 20,500 בעלי זכות הצבעה.

הרב אליהו המרה מראשי המפלגה החרדית המאוחדת מצביע אמש בבחירות להנהגת הקהילה 'אמיה'.

בחירות חרדים ארגנטינה רפורמים הרב שמואל אריה לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד