כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
גל טרור בישראל

השרים התעמתו; בנט חשף: "ההורים הלשינו לפני הפיגוע"

שלילת הקצבאות ממשפחות המחבלים: במהלך דיון סוער, שרי הממשלה התעמתו - שרי מרצ התנגדו לשלילת הקצבאות. שרי ימינה, כחול לבן, העבודה ותקווה חדשה תמכו בתוכנית. רה"מ בנט חשף כי בעבר, כשפגעו במעגל המשפחתי של המחבל, הורים היו מסגירים את הבנים שלהם לפני פיגוע

השרים התעמתו; בנט חשף: "ההורים הלשינו לפני הפיגוע"
בנט בישיבת ממשלה צילום: Yoav Ari Dudkevitch/POOL

בין שרי הממשלה פרץ היום (ראשון) ויכוח סוער בנוגע לשלילת קצבאות למשפחות מחבלים ישראלים. זאת, על רקע גל הפיגועים הנוכחי השוטף את ערי ישראל שגבה עד עתה את חייהם של 14 קורבנות, תוך שבועיים בלבד.

על פי הדיווח ב'גלצ', השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג' ממרצ, תהה מה ההבדל בין עבריינים המואשמים בפלילים, שמשפחותיהם אינן נענשות, לבין מחבלים. "אתם רוצים שישללו קצבאות ילדים? להעניש ילדים על הוריהם?", שאל פריג'.

לעומת פריג' - שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה מכחול לבן, וענה כי "את כל הקצבאות צריך לשלול. לא רק ילדים. אתה חושב שנשלם גם את קצבאות הילדים של מחבלים?".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ממרצ, הגנה על דעת עמיתה פריג': "מדובר בדיון לא ראוי - ברמה מוסרית, משפטית ודמוקרטית".

שרת הפנים איילת שקד, שהביעה את תמיכתה בתוכנית שלילת הקצבאות, סיפרה כי "בעבר הגשתי הצעה דומה - אסור לוותר. צריך להמשיך לנסות למרות הפסיקות של בג"צ בנושא".

שר המשפטים גדעון סער נשמע יותר חריף: "לא מבין למה צריך חודשיים - אפשר לעשות את העבודה הזאת בתוך 30 ימים".

שר התפוצות, נחמן שי מהעבודה, גם הביע את תמיכתו בתוכנית ואמר כי "אם יש דרך להרתיע, זה נכון. אנחנו במתקפת טרור".

השרה ‏תמנו שטה, השמיעה שוב את דעתה, וטענה כי "עצם זה שאנחנו משלמים קצבאות למחבלים זה הפרת אמון שלנו כלפי אזרחי ישראל, זה מחדל של שנים. תדמיינו לכם משפחות שכולות שצריכות לשלם קצבאות למשפחות מחבלים".

שר הביטחון בני גנץ שלל את הטיעון שהשמיע השר פריג': "אין פה מה להשוות בין אירועים פליליים לבין אירועי טרור. כשמדובר בטרור אתה פועל נגד המדינה שנותנת לך את ההגנה".

ראש הממשלה נפתלי ‏בנט סיפר כי "כשאני הייתי בקבינט לפני כמה שנים יצאנו למהלך שכלל מעגל משפחתי וזה עשה את שלו. איך ידענו? כי אבות היו מסגירים את הבנים שלהם לפני הפיגוע".

שר הבריאות ניצן הורוביץ תמך בדעת חבריו ממרצ ואמר כי "אם מחבל מחוסל אז הוא מת ואם לא אז הוא במאסר. אבל לקחת קצבאות? מה הם אשמים? אדם נידון על פשעיו יש פה חריגה מסוכנת בהצעה הזאת".

שר התקשורת יועז ‏הנדל אמר: "צריך לפגוע בכל תשלום אפשרי. זה מציל חיים, כשאתה יודע שמשפחתך תשלם מחיר על כך שרצחת יהודים".

משפחות מחבלים קצבאות ילדים נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד