י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
המאבק על החינוך

חשיפת 'בחדרי': איש ש"ס מפר את הוראתו הברורה של הגר"ש כהן

למרות "גילוי דעת" חריף של נשיא המועצת נגד שליחת ילדים לגנים מזרם הממ"ח, נראה שיש מי שמעדיפים להתעלם מההוראה. הערב אנו חושפים התכתבות של איש ש"ס נוסף הפועל לקידום ממ"ח בניגוד ברור להוראה | בתגובה לפרסום: "פעילותי אך ורק ע"פ הוראות רבני העיר"

חשיפת 'בחדרי': איש ש"ס מפר את הוראתו הברורה של הגר"ש כהן
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בניגוד להוראה הברורה של נשיא מועצת החכמים של ש"ס: מייל פנימי שהגיע לידנו חשף איך פועל איש ש"ס בעיר כפר סבא נגד עמדת נשיא המועצת, חכם שלום כהן, שרק לפני כחודש הבהיר במכתב שנחשף ב'בחדרי חרדים', כי סיוע ללימוד ממלכתי הינו בגדר "חוטא ומחטיא", כך חתם חכם שלום את מכתבו.

במייל הפנימי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' ששיגר לאחרונה מתנאל נוגאוקר, מי שמשמש בפועל כאיש ש"ס בכפר סבא, שלא נכנס שוב נציג רשמי למועצה, נחשפת התכתבות שמוכיחה כי הוא פועל לקדם חינוך ממלכתי.

בתחילת השנה פנה נוגאוקר במייל לשולמית סערה, מפקחת כוללת בחינוך החרדי והציג מכתב על הצורך הדחוף לפתיחת גן ממ"ח בעירו כפר סבא.

סערת הפרת הוראת נשיא המועצת: כנס חירום וגילוי דעת חריף

האמנם מדובר בתופעה? המקרה הנוכחי מצטרף לאירוע זהה שהתרחש בעיר חריש, עליו דיווחנו בו נחשף כי פנחס אביטן, ראש ישיבה ומנהל מוסדות ברשת החינוך של ש"ס 'בני יוסף', מלווה את רשת הגנים החדשה מזרם החינוך הממלכתי חרדי בחריש וזאת כאמור, בניגוד להכרזתו הפומבית של נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, לפיה "השולח את בנו לממ"ח מועל בפיקדון הקב"ה."

בעקבות הפרסום, שיגר נשיא המועצת הגר"ש מכתב בו הבהיר "כפי שכבר התרענו בדבר האיסור והסכנה האיומה לחינוך ילדי ישראל הי"ו במסגרות שאינם ע"פ ההשקפה התורנית הצרופה כגון הממ"חים וכיו"ב, ועל כל אב ואם מוטלת חובה קדושה לשלוח בניהם אך ורק למוסדות החינוך התורניים המחנכים בדרך המסורה לנו מדור דור ברוח ישראל סבא, ומי שאינו עושה כן חוטא ופוגם בנפש ילדיו ועתיד ליתן את הדין לפני קודשא בריך הוא ולא ינקה מעוון".

עוד הוסיף נשיא מועצת החכמים במכתבו: "והנני להודיע בשער בת רבים להזהיר גדולים על הקטנים שאיסור זה כולל את גני הילדים לגיל הרך אשר היא ראשית חינוכם, והעובר באיסור זה בכל מקום ומקום חוטא ומחטיא את הרבים והריהו בבחינת מורד בקב"ה והוא כפורץ גדר שעוונו גדול מנשוא".

לסיום כתב: "והנני בברכה ותפילה עבור כל אחו"א השולחים ילדיהם למוסדות החינוך התורניים בהשקפה טהורה וצרופה לכבודו ית' יה"ר שיראו ברכה בעמלם מכל יוצאי חלציהם בבריאות ובשמחה כל הימים דורות ישרים מבורכים עד ביאת גוא"צ אכי"ר".

פנינו לאיש ש"ס מתנאל נוגאוקר וזו הייתה תגובתו לחשיפה נגדו: "הפעילות הציבורית שלי הינה אך ורק ע"פ הוראות רבני העיר כפר סבא הסרים למרותה של מועצת חכמי התורה ובתיאום מלא עם הדרג הפוליטי".

 

תנועת ש"ס הרב שלום כהן חינוך ממלכתי כפר סבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}