כ' סיון התשפ"ד
26.06.2024
שמירה על מנגנונים נפרדים

סמוטריץ' ובן גביר דנים על פריימריז משותפים

בצל המשבר בקואליציה, בשבועות האחרונים דנו במפלגות ה'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' באפשרות של בחירות פנימיות משותפות - תוך שמירה על מנגנונים נפרדים כדי לאפשר לבן גביר לחבור | גורמים במפלגתו של סמוטריץ' בתגובה: "יש שיח פתוח על הנושא כל הזמן" | 'עוצמה': "עסוקים רק בלהחליף הממשלה הרעה הזאת ובמפקד"

סמוטריץ' ובן גביר דנים על פריימריז משותפים
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צילום: פלאש90

פרסום ראשון: במפלגותיהם של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר דנו בשבועות האחרונות באפשרות של קיום פריימריז משותפים. לא ברור איך המשבר בקואליציה ישפיע על ההתפתחות, וכרגע השיח הוקפא.

ה'ציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית', נזכיר, מנהלות מפקדים נפרדים, ונראה היה כי ישמרו רק על סיעה משותפת. אלא שבתקופה האחרונה במפלגות שוחחו באפשרות שיקיימו יחד בחירות מקדימות.

הרעיון הוא שהמתפקדים של שתי המפלגות יבחרו רשימה אחת משותפת לכנסת, אך מנגנוני המפלגות יישארו נפרדים. כך שומרים מצד אחד על עצמאותו של בן גביר כפי שרצה, ומן הצד השני מאחדים יותר את המפלגות. השיח היה בין מנהלי ובכירי המפלגות.

ייתכן וזו הסיבה שבינתיים במפלגה של סמוטריץ' עדיין לא הכריזו על חברי הוועדה המסדרת לפריימריז, שהיו אמורים להתקיים רק בין מתפקדי 'הציונות הדתית', זאת כדי לחכות ולראות אם הדיונים עם 'עוצמה' יניבו בחירות משותפות.

לא ברור כיצד המשבר בקואליציה ישפיע על הדיונים והאפשרות שהכנסת תתפזר ותלך לבחירות כלליות, ובשלב הזה השיח בין הצדדים מוקפא.

בינתיים, ב'עוצמה יהודית' החליטו כי השלב הראשון שבו הכוח של המתפקדים יבוא לידי ביטוי יהיה בחירת ראשי סניפים ברחבי הארץ, ואם המגעים ביניהם ל'ציונות הדתית' יישאו פרי, אז גם יוכלו לבחור בפריימריז המשותף.

גורמים בציונות הדתית מסרו בתגובה: "יש שיח פתוח על הנושא כל הזמן ואנו שואפים כמובן לאחדות, אבל כרגע אנחנו עסוקים רק בלהחליף את הממשלה הרעה הזו בממשלה יהודית לאומית וציונית".

במפלגת 'עוצמה יהודית' מסרו: "עסוקים רק בלהחליף הממשלה הרעה הזאת ובמפקד של עוצמה שתפס תאוצה עצומה ונתונים שלא ציפינו להם. שמחים שעם ישראל איתנו ומאמינים שאפשר להחליף הממשלה ולהקים ממשלת ימין אמיתית, עם הרבה עוצמה יהודית".

בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר פריימריז מפקד מפלגת הציונות הדתית עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד