כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
טנקים ליד החלון

עדות מצמררת: "נשארתי מתחת לשמיכה במשך שלושה שבועות"

תושבת העיר בוצ'ה באוקראינה, הצליחה לעזוב את העיר ולהגיע לישראל. היא מספרת על הפחד ועל המוות, על מעשי הטבח והפשע שהרוסים עשו | לקח לה 9 יום להגיע לישראל מהרגע שנמלטה

עדות מצמררת: "נשארתי מתחת לשמיכה במשך שלושה שבועות"
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: צבא אוקראינה

בראיון באולפן i24NEWS מספרת גברת בזרוקובה, תושבת בוצ'ה על הזוועות שראתה מחלון ביתה ומוסיפה כי נחרדה לשמוע את טענות הרוסים כי האוקראינים ביימו את התמונות בבוצ'ה לצורכי תעמולה.

"זה מוציא אותי מדעתי", היא אומרת, "מפני שאנשים רבים נהרגים בבוצ'ה, ליד החנויות, במיוחד אלה שרוכבים על האופניים, ובמיוחד אנשים שמדברים בטלפון הנייד, הם (הרוסים) חושדים בהם שהם אנשים שמראים (לאוקראינים) לאן לירות או שמסגירים את מיקום העמדות (של הרוסים). ברחוב שלי, הטנקים נסעו מתחת לחלון שלי, אולי 4-3 מטרים, לא יותר. ואני ראיתי חיילים מתחת לחלון שלי, אולי מטר וחצי ממני, זה היה נורא! הוא היה עם אקדח וחמוש כולו, זה היה מאד לא נעים. "נשארתי מתחת לשמיכה שלי במשך שלושה שבועות".

היא מספרת כיצד שרדה, "הייתי עם מעיל פרווה, שלושה סוודרים ומגפיים. לא היה חשמל, לא חימום, לא גז, לא תקשורת. שום דבר! והיה קר מאד. לא רציתי לאכול כי לא רציתי לזוז. כמעט לא אכלתי במשך שלושה שבועות ולא רציתי לשתות כי המים היו קרים מאד ופחדתי לחלות ולהצטנן, אז נשארתי במיטה.

"ממש כמו במהלך מלחמת העולם השניה, כמו בשואה. ב-13 למרץ הוא אמר שגם הם עוזבים ובבנין שלי לא נשארו אנשים, פחדתי שאמות לבד מרעב. רוב האנשים עזבו, פחדתי, לקחתי את התיק עם כל המסמכים שלי, התכוונתי להגיע לישראל, אבל לא ידעתי שהמסע שלי לישראל יארך תשעה ימים".

בתה של הפליטה הוסיפה לגבי הטבח בבוצ'ה: "אין לי ספק שזה אמיתי, שום ספק בכלל. לומר שמדובר בחלק מפרופגנדה זה לא שפוי! אני רואה מה אנשים אמיתיים מספרים, כך שזה מאד אמיתי ומאד נורא. לפעמים קל לנו להאמין שזה פוטושופ או משהו לא אמיתי, כדי להרגיש קצת יותר טוב שאנחנו חיים בעולם בו דברים כאלה לא אפשריים. זה ללא ספק היה טבח, באלפי אחוזים".

האם הוסיפה כי אף אחד לא באמת יודע לאמוד את מספר ההרוגים בבוצ'ה: "אף אחד לא יודע. מתחת לחלון שלי היתה משאית מלאה בשקים שחורים. אני חשבתי בהתחלה שאלה היו רוסים ואז התברר שאלה היו אזרחים של בוצ'ה. אנשים במתחם שאלו מתי יוכלו לקחת את הגופות, אבל מכיוון שלא היה חשמל בחדר המתים, הם לא יכלו".

הפליטה הגיעה לישראל כאמור וחיה כאן עם בתה. "ישראל העניקה לי עזרה גדולה ואני רוצה להודות לכל האנשים שעזרו לי בדרך: ,"פולנים, אוקראינים, ישראלים כמובן. אני שמחה שאני בבית ואני חייבת להודות לישראל ולכל אחד שמבין את המצב כפי שהוא באמת".

מלחמת אוקראינה רוסיה בוצ'ה עדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד