כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יעבור ממשרד המשפטים לגנץ

התנאי של אורבך: היעוץ המשפטי הוגש; ההחלטה תתקבל?

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה הגישה לאחרונה את חוות דעתה בעניין חיבור לחשמל בהתיישבות הצעירה, כשהיא קובעת כי ניתן לאפשר לחבר ישובים שיש להם אופק הסדרתי - וכעת אחרי שאורבך הציב את העניין כתנאי לשהותו בקואליציה, החיבור עשוי להתקדם | חוות הדעת נמצאת במשרד המשפטים ואמורה לעבור למשרד הביטחון

התנאי של אורבך: היעוץ המשפטי הוגש; ההחלטה תתקבל?
ניר אורבך במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד התנאים שהציב חבר הכנסת ניר אורבך אמש (חמישי) להמשך הישארותו בקואליציה, הוא חיבור חשמל מידי להתיישבות הצעירה. הבוקר אנחנו מפרסמים כי כבר הוגש היעוץ המשפטי - מה שיכול לזרז את החיבור.

בחודשים האחרונים התקיימו דיונים משפטיים בנוגע לחיבור החשמל לישובים הלא-חוקיים ביהודה ושומרון. כזכור מחלוקת הייתה בין יועמ"ש משרד הביטחון, שאמר כי יש לחבר חשמל לישובים שיש להם אופק הסדרתי, לבין יועמ"ש איו"ש, שאמר שיש לחבר רק ישובים שנמצאים בהסדרה בפועל.

המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, כרמית יוליס, התבקשה להכריע בנושא, ולאחרונה הגישה חוות דעת בדומה להמלצתו של יועמ"ש משרד הביטחון - כל ישוב שיש לו אופק הסדרתי יחובר לחשמל, כשמדובר בערך על כ-30 ישובים.

לפי מעורים בנושא, חוות הדעת נמצאת במשרד המשפטים ואמורה לעבור למשרד הביטחון בקרוב, כשבני גנץ יצטרך להכריע. כעת, בעקבות האולטימטום שהגיש חבר הכנסת ניר אורבך לבנט, החיבור לחשמל לישובים עשוי להזדרז כדי לייצב את הממשלה.

פלאש 90, נועם מוסקוביץ

אחד הדרישות של אורבך כבר התקבלה, אומנם באופן חלקי, אך לאחר פגישה עם שר האוצר ליברמן סוכם על דחיית מתווה המעונות לשנת 2024. לפני פרישתה של סילמן, אורבך היה מעורה במגעים לגבי שינוי המתווה.

התנאים של אורבך - שכוללים גם כינוס מת"ע לאישור בנייה ביו"ש לאחר כמה חודשים שהמועצה לא כונסה - להמשך הישארותו בקואליציה פורסמו כאמור אמש, אך סביר להניח שהוא דן על כך בפגישה בשלישי בערב עם חבריו למפלגה אביר קארה ואיילת שקד.

לפני כמה ימים דווח ב'ידיעות אחרונות' כי שר הביטחון בני גנץ, שאצלו אמורה להתקבל ההחלטה על חיבור לחשמל להתיישבות הצעירה ע"י הוראה על צו אלוף, התנה את החיבור באישור לעשרה כפרים פלסטינים, תנאי שהוביל לזעם באופוזיציה הימנית, ולא ידוע אם אורבך במסגרת האולטימטום שלו ידרוש שהחיבור המקביל לפלסטינים לא יקרה.

ההתיישבות הצעירה חוות דעת ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד