י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הביע הערכה על גינוי הפיגוע בבני ברק"

"החגים - לא זמן של טרור" • אבו מאזן וגנץ שוחחו ברקע המתיחות הביטחונית

ברקע ההקלות ולרגל חודש הרמדאן שוחח הערב סגן ראש הממשלה בני גנץ עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובירך אותו לרגל חודש הרמדאן. גנץ ביקש ממנו לפעול ליציבות הביטחונית ולמנוע פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון | כמן כן הביע הערכתו על גינוי הפיגוע בבני ברק

"החגים - לא זמן של טרור" • אבו מאזן וגנץ שוחחו ברקע המתיחות הביטחונית
אבו מאזן/בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (שלישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). שר הביטחון ביקש לברך אותו ואת הציבור הפלסטיני לרגל חודש הרמדאן.

בשיחה בין השניים אמר שר הביטחון גנץ, כי החגים צריכים להיות זמן של שלום ושלווה, ולא של טרור, וכי ישראל רואה בחומרה את הפיגועים שגבו את חייהם של 11 בני אדם בשבועיים האחרונים ותמשיך לפעול בעוצמה למניעת פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון.

גנץ הביע את הערכתו על ה'גינוי' שהוציא אבו מאזן לפיגוע בבני ברק, והדגיש בפניו, כי ישראל נכונה להרחיב את הצעדים האזרחיים בחודש הרמדאן ולאחריו, ככל שהיציבות הביטחונית תאפשר זאת.

בשיחה נכח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן.

השיחה התקיימה ברקע שורת הקלות שאושרו הערב לפלסטינים לרגל חודש הרמדאן וזאת למרות המשך ההתפרעויות בשער שכם מזה כארבעה ערבים ברציפות וברקע פיגועי הטרור שבהם נרצחו כאמור 11 בני אדם.

מוקדם יותר הערב דווח כי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן, הודיע כי בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה בראשות שר הביטחון בני גנץ, ובהשתתפות הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן וסגן ראש השב"כ, אישר גנץ כניסה של פלסטינים להר הבית לתפילות יום השישי.

כניסת נשים תתאפשר בכל הגילאים וילדים עד גיל 12 תתאפשר ללא צורך בהיתר קיים. הכניסה לגברים בגילאי 50 ומעלה ללא היתר קיים ולגברים בגילאי 40 ומעלה תהיה בכפוף להיתר קיים. בנוסף, לרגל הרמדאן, אישר שר הביטחון גנץ ביקורי משפחות בישראל לקרבה ראשונה לפלסטינים תושבי יהודה ושומרון, בימים ראשון עד חמישי.

עוד הוחלט, כי תתקיים הערכת מצב נוספת בשבוע הבא בראשות שר הביטחון, בסופה יוחלט האם לאשר הרחבה של הצעדים לאישור יציאה לביקורי משפחה. זאת בהתאם למצב הביטחוני.

מאז הקמת הממשלה מתחזק שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, קשר הדוק עם ראש הרש"פ, עמו נפגש ושוחח כמה פעמים. באחת מהן הגיע אבו מאזן לביתו הפרטי של השר בראש העין. ביקור שגרר זעם רב ומתקפה מימין על אירוח רב מרצחים ותומך טרור שפל בביתו של שר הביטחון הישראלי ורמטכ"ל לשעבר.

בני גנץ אבו מאזן חודש הרמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}