י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אנטישמית עד הקבר

נאצית בת 93 חזרה לכלא חודשים לאחר שחרורה

'סבתא נאצית' שנישאה לקצין אס-אס לשעבר ובמשך עשרות שנים פעלה להכחשת השואה, חזרה לכלא חודשים ספורים לאחר ששוחררה. היא חזרה מאחורי סורג ובריח לאחר שהשופט אמר עליה כי היא "מפזרת רעל"

נאצית בת 93 חזרה לכלא חודשים לאחר שחרורה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אורסולה האברבק, אנטישמית נאצית שגם בגיל 93 ממשיכה להכחיש את השואה, נכלאה שלוש פעמים בחמש השנים האחרונות בגין הכחשת שואה, עבירה פלילית בגרמניה.

האברבק נכלאה ב-2017 ושוב בסוף 2020, שופט בברלין הרשיע אותה פעם נוספת ביום שישי האחרון לאחר ששוב הכחישה את השואה בפומבי. כך דווח ה'דיילי מייל'. היא טוענת כי אושוויץ היה רק מחנה עבודה ללא תאי גזים. שם 1.1 מיליון יהודים נרצחו במחנה ההשמדה הנאצי הגדול ביותר. השופט דחה את ערעורה להמיר את תקופת המאסר שלה בקנסות בטענה שלא הראתה חרטה, ואף לא סימן לשינוי דעותיה.

הוא אמר, "את לא חוקרת שואה, את מכחישת שואה, וזה לא ידע שאת מפיצה, זה רעל שאת מפיצה, אין דבר שיעצור אותך. לא תהיה לנו שום השפעה עליך במילים". האברבק נמלטה לפני הכניסה לכלא בוורדן, מערב גרמניה במאי 2018, מה שגרם לחיפוש משטרתי בן שבוע. שוטרים מצאו אותה לבסוף לאחר שחזרה הביתה.

לאחר שהתחתנה עם פקיד ה-SS לשעבר ורנר גאורג האברבק ב-1970, האברבק פעלה עשרות שנים ב'מרכז לחקר השואה' שפרסם חומר אנטישמי והכחיש שואה. המקום נסגר סופית ב-2008. מאז, האברבק המשיכה להופיע בפומבי כדי להכחיש את השואה, למרות הרשעות במדינות ברחבי גרמניה. הנאצית בת ה-93 כבר שהתה שנתיים וחצי מאחורי סורג ובריח בחמש השנים האחרונות.

פעם היא גרמה לשופט להכריז: "חבל שהאישה הזו, שעדיין כל כך פעילה בהתחשב בגילה, משתמשת באנרגיה שלה כדי להפיץ שטויות מסמרות שיער כאלה". האברבק אינה יכולה לערער על גזר הדין ותרצה שנה נוספת בכלא. בתקווה ששם היא תמצא את מותה.

ניאו נאצית כלא שואה אנטישמית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}