כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
העלאת המחירים נדחתה

הרפורמה בתחב"צ שאמורה להיכנס מחר - עדיין לא פורסמה

משרד התחבורה עדיין לא פרסם את פרטיה, אף שהיא אמורה להיכנס לתוקפה ביום שישי. לפי תוכניות קודמות, מחירי התח"צ צפויים להתייקר, ושורת הנחות ותיקות במחירי התחבורה אמורות להתבטל, לרבות הנחת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו

הרפורמה בתחב"צ שאמורה להיכנס מחר - עדיין לא פורסמה
אוטובוס של חברת דן צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות הביקורת הציבורית, החליטו שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן לדחות את ההעלאה המתוכננת של מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב, 1 באפריל, כך דווח באתר 'ווינט'.

ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), שעומד בראש השדולה למאבק ביוקר המחיה, פנה אתמול (שלישי) למבקר המדינה בנושא: "למרות בקשת ועדת הכלכלה לחשוף את פרטי הרפורמה, כדי לאפשר לציבור לכלכל את צעדיו, עד לשעה זו לא נמסר שום מידע.

כפי שדווח באתר 'דבר' בדיון שנערך בוועדת הכלכלה ב-22 במרץ התבקש נציג שרת התחבורה על ידי חברי הכנסת למסור פרטים על המתווה המדובר, והוא סירב תוך התחמקויות חוזרות ונשנות. לנוכח הפגיעה בציבור כה רחב, אבקש את התערבותך הדחופה לפני כניסת הרפורמה לתוקף".

יום לאחר הדיון בוועדה בשבוע שעבר, הודיעו במשרד התחבורה על כוונה לערוך מסיבת עיתונאים משותפת של שרת התחבורה מירב מיכאלי ושר האוצר אביגדור ליברמן בתחנת הרכבת נבון בירושלים בנושא התחבורה הציבורית, תחת הכותרת "דרך שווה".

לפני כחודשיים, דווח ב'דבר', השרים החליטו לדחות את קבלת ההחלטה לגבי מחירי התחבורה הציבורית לאפריל, בתקווה שהייקור הצפוי של 6.4% יתמתן בשל ירידה במחירי הדלקים המלחמה באוקראינה גרמה למחיר הנפט לזנק, כך שנוסחת התשומות צפויה לגלם ייקור גבוה יותר מאשר קודם לכן.

במקביל, למשרד יש כוונה לצמצם את מספר התעריפים הנהוגים בתחבורה הציבורית בישראל, כדי להפוך אותה לפשוטה יותר, אבל לכך נלוות גם כוונות לבטל הנחות שונות. את עיקר התוספת של תקציב התחבורה הציבורית מעדיף המשרד להקדיש לתוספת שירות של קווי אוטובוסים ולפיתוח תשתיות, ולא להקטנת התעריפים.

 

תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד