י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הכריע שלא להכריע

פרסום ראשון: כהנא יאריך את כהונת גולדברג כמנכ"ל הרבנות

השר לשירותי דת עומד בפני דילמה בסוגיית בחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית. המועמדים המועדפים עליו נתקלו בבעיות משפטיות בוועדה, אחרים לא מזוהים פוליטית לפי רצונו, לפיכך הוא בוחר לעת עתה להאריך פעם נוספת את כהונתו הזמנית של הראל גולדברג

פרסום ראשון: כהנא יאריך את כהונת גולדברג כמנכ"ל הרבנות
הרבנות הראשית. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעקבות הקשיים המשפטיים בוועדת האיתור בגיבוש המועמד המועדף על השר לשירותי דת מתן כהנא, השר החליט היום (שני) להאריך פעם נוספת את כהונתו הזמנית של ממלא מקום המנכ"ל שמועמדותו הקבועה לתפקיד נפסלה על ידי ועדת האיתור.

רקע לדברים: מזה כמה חודשים מנסה השר לשירותי דת כהנא לאתר מועמד חדש לתפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, תפקיד קריטי במתח ששורר בין השר לרבנים הראשיים בעיקר בנוגע לרפורמות ברבנות הראשית.

ועדת האיתור שהתכנסה מספר פעמים הביאה שלושה שמות שאמורים לעלות זה כמה חודשים לאישור הממשלה; הראשון הוא יהודה כהן, ולצידו משה דגן שכיהן בעבר בתפקיד והלל הורביץ.

הדילמה של כהנא: הוועדה לאיתור המנכ"ל התכנסה שוב

הרפורמה ברבנות: כך המועמדים של השר כהנא לתפקיד המפתח נשרו מהמרוץ

כהנא העדיף תחילה את הראל גולדברג שמכהן כיועמ"ש הרבנות ראשית וכממלא מקום המנכ"ל, אלא שמועמדותו נפסלה. לאחר מכן שקל כהנא למנות את יהודה כהן, אלא שגם סביב מועמדותו קיימים קשיים משפטיים.

בעקבות כך, ניסו במשרד לשירותי דת לפתוח מחדש את המרכז, ואלה נכנסו לדילמה, כאשר משה דגן מזוהה עם ש"ס, והלל הורביץ מזוהה עם הזרם החרד"לי בציונות הדתית.

בעקבות כך, השר כהנא מכריע שלא להכריע בשלב הזה, וחרף המלצות ועדת האיתור, הוא מאריך היום פעם נוספת את כהונתו הזמנית של הראל גולדברג, וייתכן ויאריך את כהונתו שוב, כדי לא למנות מנכ"ל שלא לרוחו מבין המועמדים שנותרו.

מתן כהנא שירותי דת הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}