י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
השמחה נדחתה

הכלה נמלטה מקייב שלושה ימים לפני חתונתה

אולנה חורנג'נקו דחתה את חתונתה לאחר שנמלטה מקייב. היא דוחה את הפרסומים מצד רוסיה שהנאצים שולטים במולדתה. לדבריה, הקביעה חסרת הבסיס שהשמיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין היא כדי להצדיק את ההתקפה הצבאית הקטלנית שלו על אוקראינה

הכלה נמלטה מקייב שלושה ימים לפני חתונתה
רצים. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אולנה חורנג'נקו, ברחה מקייב שלושה ימים לפני שהייתה אמורה להינשא, כשהארוס שלה מתגורר בניו יורק. הזוג דחו את החתונה עד שהמלחמה תפסק, כעת היא גרה במלון עם אמה במולדובה, ומסייעת בתרגום לפליטים אחרים.

אוקראינים רבים מדברים רוסית כשפתם הראשונה והמולדובים מדברים בעיקר רומנית, אם כי רבים מדברים גם רוסית או אוקראינית. "זה מדהים איך שבועיים יכולים לשנות את כל החיים שלנו", אמרה חורנג'נקו ל-USA Today. "המקום הזה הוא כמו אי של תקווה - מקום של יציבות. מקום לאוכל ולמנוחה. זה גם עצוב וגם מדהים".

כל הכתבות והפרסומים אודות הלחימה באוקראינה

אולנה היא אורתודוקסית, ילידת קייב, ואומרת שמעולם לא התמודדה עם אפליה מאורגנת או אפילו מקרית בחיי היומיום. והיא בוודאי מעולם לא ראתה שום עדות לפעילות נאצית מאורגנת. "היו ילדים שרבו בבית הספר, אבל זה לא היה בגלל שהם יהודים. הם רבו כמו שבנים רבים", אמרה חורנג'נקו בת ה-33, שסבתא רבתא היהודייה שלה ברחה מפולין לפני הפלישה הגרמנית במלחמת העולם השנייה.

"מעולם לא ראיתי דבר כזה", אמרה על טענותיו של פוטין כי אוקראינה מלאה בנאצים. חורנג'נקו, נמנית על 3.7 מיליון אוקראינים שנמלטו מארצם בעקבות פלישת רוסיה. רובם עזבו לפולין, אך כמה אלפים הגיעו למולדובה.

קייב מלחמת אוקראינה רוסיה חתונה נדחתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}