י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
וידאו מרתק

מה השיב הגר"ח: האם יוצאים פדיון כפרות בחגב • צפו

הרב דן טיומקין שזכה לשאול את מרן שר התורה זצ"ל שאלות מרתקות בהלכה, תיעד את אותם מפגשים. באחד מהם הביא לפניו חגב ואף קיבל אישור לעיני המצלמות כי הסיפור הידוע על הגעת החגב לפני הגר"ח בעת חיבור ספרו הוא נכון | צפו בתיעוד המרתק

מה השיב הגר"ח: האם יוצאים פדיון כפרות בחגב • צפו
הגר"ח קנייבסקי זצ"ל צילום: הרב דן טיומקין

ידוע ומפורסם כי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל בדק וחקר היטב את עניין כשרות החגבים וזכה באורח פלא שחגב נחת לפתע לפניו בעודו עוסק בסוגיה וכך יכול היה לבדוק מקרוב את סימני הטהרה שלו. לימים הופיע הקונטרס 'קרני חגבים' שחיבר מרן בנושא.

איש החינוך הרב דן טיומקין, שזכה לשאול רבות את מרן זצ"ל בנושא חגבים ושאר נושאים מרתקים, מפרסם מקבץ תיעודים שבאחד מהם נראה מרן הגר"ח זצ"ל מאשר שהסיפור עם החגב אכן התרחש.

הרב דן טיומקין על כשרות החגבים שחקר הרב קנייבסקי זצ\

בנוסף מספר הרב טיומקין סיפור מפעים על זוג אתאיסטים שחזרו בתשובה, הודות לחגב שנחת על חלון ביתם, לאחר שהבעל העקשן בעל תואר דוקטור לזואולוגיה (מומחה לבעלי חיים) סירב לאשתו שתחזור בתשובה. הרבנית הצדקנית בת שבע קנייבסקי ע"ה, אמרה לה שתגיד לבעלה כי אם בעלה הגר"ח זכה לניסים בדורנו שחגב נחת לפתע לנגד עיניו בעודו עוסק בסוגיית החגבים, אז גם הוא יזכה לניסים.

הבעל קטן האמונה שתחום התמחותו הוא בעלי הכנף, לעג וזלזל באומרו שאין סיכוי שזה יקרה כי החגבים באים בלהקות. עוד לא כילה לדבר והנה נחת לפניו חגב יחיד ובודד. כמובן שהשניים התחזקו וחזרו בתשובה שלימה.

וגם, מה השיב לו שר התורה לשאלה; האם ניתן לצאת ידי חובת פדיון כפרות בחגב.

הרב קנייבסקי הרב חיים קנייבסקי פדיון כפרות חגבים חגב דן טיומקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!