ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לבלב לכולם!

היזם החילוני ואיש העסקים החרדי שהחליטו לממן לכל חולה סוכרת את הלבלב המלאכותי

מערכת "הלבלב המלאכותי" שיכולה להציל את חייהם של חולי הסוכרת לא נמצאת בהישג ידם של מרבית הסובלים מסוכרת סוג 1 • איש הנדל"ן החרדי הרב אברהם דיקמן ויזם ההייטק החילוני מר אור פורן יוצאים למיזם גיוס המונים משותף כדי לממן את המערכת לכל אחד ואחד

היזם החילוני ואיש העסקים החרדי שהחליטו לממן לכל חולה סוכרת את הלבלב המלאכותי
אילוסטרציה צילום: unsplash

בזמן שאנו מנהלים את שגרת החיים על מי מנוחות, ישנם רבים, צעירים ומבוגרים, הסובלים מ"סוכרת נעורים", הדבר מסכן את חייהם, טורד את מנוחתם וגורם גם לסבל רב בעבור הורים לילדים הסובלים מסוכרת שצריכים לעקוב כל העת אחר מצב הסוכר אצל ילדיהם בכדי לדעת מתי ישנו צורך להזריק לגופם אינסולין ולייצב את מצב הסוכר בגוף. הדבר דורש מהם מעקב צמוד אחר ילדיהם ומביא לסבל רב ולמצוקה של ממש.

"סוכרת נעורים" הנקראת בשם "סוכרת סוג 1" מופיעה בפתאומיות ובכל גיל. לדברי המומחים אין כל קשר בינה לבין אורח חיים, השמנה וכיוצא בזה. התופעה שמגיעה בפתאומיות נובעת כתוצאה מהפסקת פעילות הלבלב שחדל מלייצר אינסולין - החומר שמתווך את האנרגיה מהסוכר לתאי הגוף. במקרה כזה חייבים לספק לגוף אינסולין בהזרקה שכן לא ניתן לקחת אותו דרך הפה.

לסוכרת מסוג 1 אין מרפא. הסובלים ממנה נאלצים לצאת מאזור הנוחות ולהיכנס לשגרת חיים קשה ומסורבלת. במשך עשרים וארבע שעות ולאורך כל ימות השבוע, הם נאלצים להיות במעקב תמידי אחר מצב הסוכר בגופם, ולהזריק אינסולין במקרה הצורך. אצל מבוגרים הדבר קל בהרבה, אך אצל ילדים הדבר סבוך ומסורבל, זאת בעקבות הסיבה הפשוטה שאין ביכולתם לעקוב אחר מצב הסוכר בגופם.

הלבלב המלאכותי.

בתקופה האחרונה השיקו מכשיר מיוחד הנקרא בשם "הלבלב המלאכותי". המכשיר שנחשב מציל חיים, בודק באופן תמידי את רמת הסוכר בגופו של החולה ואף מזריק אינסולין במקרה הצורך באופן אוטומטי. אנשים רבים שקנו את המכשיר לילדיהם הסירו מעליהם עול כבד מאוד של מעקב תמידי אחד מצב הסוכר בגופם של ילדיהם וגם עבור חולים מבוגרים יש בכך בשורה של ממש והצלת חיים.

אולם, העלויות הגבוהות של המכשיר החדש, שמחירו נע באזור העשרים אלף שקלים, מונעים מרבים את השימוש הכה נחוץ בו. למרות שהוא מצרך חובה אצל חולי הסוכרת לא נכנס לסל התרופות בהתוויה רחבה אלא מצומצמת במיוחד, מה שגורם לחולים רבים להמשיך את שגרת חייהם הקשה בלי ליהנות מהמכשיר המתקדם שיעניק להם רוגע ושלווה.

בדיוק מהסיבה הזו, חברו בימים אלו הרב אברהם דיקמן יחד עם מר אור פורן לפרויקט חסר תקדים, במסגרתו הם מגייסים כספי תרומות בכדי להעניק את מכשיר ה"לבלב המלאכותי" לחולי הסוכרת הרבים שאין באפשרותם לרכוש את המכשיר בשל מחירו הגבוה. הרב דיקמן, איש נדל"ן בשנת ה-49 לחייו הוא אב לבן סוכרתי מזה כשש שנים, ומר פורן הוא יזם הייטק בן 40 סוכרתי סוג 1 מגיל 12. השניים פועלים יחד בשיתוף פעולה תקופה ארוכה במטרה להנגיש את המערכת המהפכנית מצילת החיים לכל אחד ואחד.

הרב אברהם דיקמן מסביר את מטרת המיזם: "ישנה מערכת חדשה, מכנים אותה הלבלב המלאכותי. זה רחוק מאוד מהלבלב הטבעי שהקדוש ברוך הוא ברא, אך המכשיר משפר את איכות החיים. המערכת הזו מצילה חיים, כפשוטו. בעולם הרפואה אנחנו יודעים על אנשים שהגיעו למצבי קיצון ונפטרו בצורה טראגית. קשה לחשוב מה היה קורה אם היה להם את המכשיר הזה, דבר שללא ספק היה מציל את חייהם".

"אני מכיר את כל הטכנולוגיות הקיימות בעולם לטיפול בסוכרת סוג 1" הוא מוסיף ומציין: "העולם צועד בצעדי ענק לעבר ה”לולאה הסגורה” – מערכת הזלפת אינסולין שמחוברת לסנסור ופועלת באופן עצמאי לאיזון ערכי הסוכר – משימת חייו של כל סוכרתי. בשל כך החלטתי יחד עם מר אור פורן, הפועל רבות בנידון, לצאת למסע גיוס המוני כדי לממן לכל סוכרתי סוג 1 ללא הבדלי דת, גזע ומין את המערכת הזו שתשמש אותו להצלת חייו".

הלבלב המלאכותי סוכרת נעורים מחלת סוכרת סוכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד