כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המפכ"ל מגיב לביקורת

"המציאות לא מאפשרת הצבת שוטר בכל רחוב"

"המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב", אומר היום מפכ"ל המשטרה בתגובה לביקורת על תגובה מאוחרת של המשטרה אמש לפיגוע הרצחני בבאר שבע

"המציאות לא מאפשרת הצבת שוטר בכל רחוב"
המפכ"ל בזירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, דחה היום (רביעי) את הביקורת שהושמעה על זמן ההגעה של כוחות המשטרה לפיגוע הקשה שהתרחש אתמול בבאר שבע. שבתאי אמר כי השוטרים הגיעו תוך 4 דקות מאז הדיווח הראשוני למשטרה וכי "המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב".

את הנאום הוא נשא היום בצהריים באירוע סיכום שנת העבודה של חטיבת התביעות של המשטרה במכללה הלאומית לשוטרים במעמד השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, פרקליט המדינה, עורך הדין עמית אייסמן, המשנים ליועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה, סגל הפיקוד הכללי ושוטרי חטיבת התביעות.

"אני רוצה לפתוח בתנחומים למשפחות הנרצחים מהפיגוע הקשה אתמול בבאר שבע ולשלוח מכאן החלמה מהירה לפצועים", אמר המפכ"ל. "בין הנרצחות גם לורה יצחק זיכרונה לברכה, אחותו של רס"ל אליאור סוויסה, שוטר סיור מבאר שבע שעשה דרכו למקום הפיגוע עד שהתבשר בנורא מכל. אתמול בערב שוחחתי איתו והדגשתי בפניו שאנחנו נעמוד לצידו ונסייע בכל דבר שרק אפשר".

נאום המפכ\"ל שבתאי

שבתאי הוסיף כי בעקבות הפיגוע הרצחני אתמול, משטרת ישראל העלתה כוננות ודריכות בכל רחבי הארץ ו"אנו לא נהסס לפעול מול הטרור היכן שנדרש".

"מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים", אמר המפכ"ל. "ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".

"לצערי הרב", הוסיף שבתאי, "המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות, ובהתאם לצרכים הציבוריים שגדלים במקביל להרחבת הערים והיישובים. משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב".

המפכ"ל הודיע כי המשטרה תבדוק את ההתנהלות מול האזרחים שחיסלו את המחבל. "מסע ההרג אתמול הסתיים הודות לשני אזרחים אמיצים, שזיהו את המתרחש וחתרו למגע. אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב. בפעילותם הצילו חיי אדם. בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור".

הפיגוע בבאר שבע קובי שבתאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד