י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"נכנע ללחץ הרבני"

משבר פוליטי סביב חוק הגיור; 'ישראל ביתנו' תתנגד להצעת כהנא

זעם בישראל ביתנו על מתווה הגיור שמציע השר מתן כהנא ויעלה בשבוע הבא בממשלה במסגרת הצעת המחליטים ובו סעיף שקובע על מינוי ממונה זמני בנושא הגיור, לטענתם כהנא נכנע ללחץ הרבני וכעת הוא מנסה למסמס את הרפורמה. גורמים בישראל ביתנו: "אין סיכוי שנסכים"

משבר פוליטי סביב חוק הגיור; 'ישראל ביתנו' תתנגד להצעת כהנא
מתן כהנא/אביגדור ליברמן צילום: גרשון אלינסון/יונתן זינדל, פלאש 90

על פי התוכנית, ביום ראשון הקרוב תדון הממשלה במתווה הגיור שמגיע אחרי שלא הצליחו לגבש הסכמות לעלות את החוק להצבעה עוד טרם היציאה לפגרה בשבוע שעבר, אלא שגם ההצעה הזאת בספק אם תאושר.

בישראל ביתנו הופתעו לגלות כי במסגרת הצעת המחליטים שתעלה לממשלה ביום ראשון, שולב סעיף אליו הם מתנגדים בתוקף, שקובע כי ימונה ממנה זמני על הגיור.

כהנא יעקוף את הכנסת ויקדם את חוק הגיור

גורמים בישראל ביתנו מאשימים את השר כהנא כי הוא מנסה "למרוח את התקופה ולא באמת לאשר מתווה גיור" לטענת הגורמים, מופעל נגד כהנא לחץ רבני ולכן הוא מנסה למרוח זמן כדי להימנע מחקיקה סופית.

גורמים בישראל ביתנו טוענים כי הצעת המחליטים של כהנא "זה ישראבלוף וזה תפקיד שהוא רוצה להביא רק כדי למנות מקורבים אליו- אין סיכוי שנסכים לזה".

בישראל ביתנו החריפו את האיום והודיעו כי בשבוע הראשון של מושב הקיץ הם מתכוונים להעלות את הצעת חוק הגיור הפרטית של חברת הכנסת יוליה מלינובסקי המקלה הרבה יותר מזו של שבהצעה של השר כהנא.

יוליה מילינובסקי חוק הגיור ישראל ביתנו מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}