ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
יפרשו מהקואליציה?

סערת המועצה הדתית: ש"ס נגד בלוך "הפרת הסכם"

מינוי אישה ליושבת ראש המועצה הדתית בבית שמש מוביל אולי לפירוק הקואליציה. סיעת ש"ס טוענת כי המינוי הינו הפרת הסכם. מנכ"ל המפלגה שיגר מכתב אזהרה לראש העיר עליזה בלוך וקרא לכנס את המועצה לבחירת יו"ר המועצה הדתית

סערת המועצה הדתית: ש"ס נגד בלוך "הפרת הסכם"
ישיבת מועצת העיר בית שמש צילום: דוברות עיריית בית שמש

בעקבות החלטת השר לשירותי דת מתן כהנא, למנות היום (שלישי) את אתי מאיר ליושבת ראש המועצה הדתית, בש"ס מאשימים את ראש העיר בית שמש עליזה בלוך בהפרת ההסכם הקואליציוני.

על פי ההסכם הקואליציוני בלוך היית אמורה למנות נציג המוסכם עם ש"ס לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בעיר, אלא שבעקבות בעיות פנימיות המינוי נותר בידי השר כהנא.

הערב שיגר מנכ"ל ש"ס, חיים ביטון, מכתב לראש העיר בלוך, בו הבהיר כי מדובר בהפרת ההסכם, "אנו רואים במינוי של הממונה לראשות המועצ"ד בעירך הפרה בוטה מצדך של הסכם קואליציוני שנחתם בין תנועת ש"ס לבינך", כתב ביטון במכתב המתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה.

עוד כותב ביטון, "אין לנו ספק כי באם היית נאבקת על קיום הבטחתך וחתימתך כפי שנאבקת על נושאים אחרים החשובים לך לא היה יוצא לפועל מינוי מתריס זה".

עוד בנושא:

יסעיר את בית שמש > בעקבות העימות בין דגל לש"ס: האישה שתמונה ליו"ר המועצה הדתית

רבני העיר חוששים > פרסום ראשון: קרבות בין דגל לש"ס יביאו למינוי נציגו של כהנא

"למצער", מציין ביטון במכתב שנשלח על דעת יו"ר ש"ס אריה דרעי כי "ככל שלא הסתייע בידיך לבצע זאת היה עליך לפעול למול משרד הדתות להשאיר את המצב על כנו עד לבחירת הרכב כפי שעשו ראשי ערים רבים בערים אחרות".

בש"ס קוראים לבלוך "לקיים את ההסכם למצוא את הפתרונות הנדרשים ולכנס מיידית את המועצה לבחירת הרכב למועצה הדתית בית שמש", שיש המפרשים זאת כאיום לפרוש מהקואליציה בעתיד.

מוקדם יותר הערב מסרה ראש העיר בלוך בתגובה למינוי, "כהנא בחר להתעלם מ150 אלף תושבי העיר ומתוך דחף בלתי נשלט מקבל החלטות הפוגעות באיזון שנוצר בעיר ככלל ובפרט בחיי הדת שנארגים ונרקמים מתוך רצון לבנות גשר וחיים משותפים".

עוד תקפה בלוך את השר כהנא ואמרה כי "השר כהנא אינו מכיר את מרקם החיים בעיר ואני אעמוד כחומה בצורה כנגד כל מי שיבקש לעשות יחסי ציבור פוליטיים על גבי העיר ותושביה״, שהיא הבהירה כי תפעל לכנס את מליאת המועצה ותמשיך לפעול לאישור הרכב המועצה הדתית".

עליזה בלוך תנועת ש"ס עיריית בית שמש המועצה הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}