ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בדרך להסכם גרעין

שר החוץ הרוסי חושף: הערבויות שקיבלנו מארה"ב

שר החוץ של רוסיה נפגש היום עם מקבילו באיראן במוסקבה על רקע הדרישות החדשות של רוסיה לגבי הסכם הגרעין. לברוב חשף כי הם קיבלו ערבויות מהאמריקאים שהסנקציות החדשות על מדינתו לא יפגעו בשיתוף הפעולה עם איראן | הוא דחה את הטענות כי רוסיה מנסה לעכב את החזרה להסכם

שר החוץ הרוסי חושף: הערבויות שקיבלנו מארה"ב
שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, ושר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, נפגשו היום (שלישי) במוסקבה על רקע הדרישות החדשות של רוסיה לגבי הסכם הגרעין.

לברוב חשף כי רוסיה קיבלה ערבויות כתובות" מארצות הברית לכך שהסנקציות החדשות עליה, שמוטלות בעקבות המלחמה באוקראינה, לא יפגעו בשיתוף הפעולה עם איראן, בדומה להסכם הגרעין המקורי מ-2015. 

שר החוץ הרוסי דחה גם את ההאשמות לפיהן רוסיה מנסה לעכב את החזרה להסכם, ואמר כי הם רוצים לשקם את הסכם הגרעין עם איראן בהקדם האפשרי.

סוכנות הידיעות האיראנית ISNA דיווחה כי השר החוץ האיראני הביע תקווה שביקורו יוביל לתמיכה רוסית ב"הסכם גרעין טוב, יציב וחזק". לברוב אמר כי המשא ומתן על הסכם הגרעין נמצא בישורת האחרונה. 

כזכור, לפני כמה ימים הכריז שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, כי יש צורך להפסיק את השיחות על ההסכם בעקבות הדרישה הרוסית לקבלת ערבויות שיבטיחו את המשך המסחר שלה עם טהראן. אתמול מסרה איראן כי היא מצפה לחידוש שיחות הגרעין בווינה בקרוב.

סרגיי לברוב רוסיה הסכם הגרעין איראן ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד