ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בעלות של 21 מיליון ש"ח

אושר בממשלה: ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה

במסגרת מבצע 'כוכב מאיר' ישראל תקים בית חולים שדה במערב אוקראינה, ביה"ח צפוי לפעול כחודש ועלות תפעולו תמומן ע"י משרדי הממשלה יחד עם קרן שוסטרמן

אושר בממשלה: ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה
בית חולים שדה של שיבא צילום: פלאש 90

לאחר דיונים ארוכים, ממשלת ישראל אישרה היום(שני) את שליחת בית חולים שדה לאוקראינה לטיפול בפליטים במערב המדינה, המבצע ייקרא "כוכב מאיר" כאשר המשימה ההומניטרית היא: טיפול בפליטים הרבים המגיעים למערב המדינה.

בית החולים צפוי לפעול כחודש ימים. ועלות הקמת ותפעול בית החולים לתקופה זו תעלה כ- 21 מיליון ש"ח שימומן ע"י משרד הבריאות, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, ובסיוע של קרן שוסטרמן התורמת לפרוייקטים לאומיים וחברתיים בישראל וארגון הג'וינט.

את המבצע מובילים משרד החוץ ומשרד הבריאות באמצעות המרכז הרפואי שיבא, מרכז שניידר של קופ"ח כללית ומשלחת של אנשי רפואה וסיעוד מכלל מערכת הבריאות.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי "בית החולים יעניק טיפול בפליטי המלחמה והוא יכלול חדר מיון, חדר לידה, מחלקות טיפול בגברים, בנשים ובילדים. הסיוע הרפואי יביא עימו יכולות מעבדה ודימות (רנטגן), ויעשה שימוש בטכנולוגיות מרחוק עם בית החולים שיבא בישראל".

עוד נמסר בהודעה "המבצע, "כוכב מאיר", נקרא על שמה של ראשת ממשלת ישראל גולדה מאיר ז"ל, ילידת אוקראינה ומקימת מש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, המובילה מטעם משרד החוץ את הפרויקט".

בית חולים מלחמת אוקראינה רוסיה מבצע כוכב מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד