ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
ואומר לך בדמיך חיי

המוהל שעוכב בגבול צעק לעבר החיילים 'אליהו הנביא' ושוחרר לדרכו

מוהל שהמריא מישראל לאוקראינה עוכב במשך שעות ארוכות בגבול על ידי משמר הגבול האוקראיני, לאחר שגילו את כלי הברית בתיקו. אולם אחרי פעילות מאומצת מול גורמי הממשל המקומי הוא שוחרר והמשיך בדרכו: "כמעט קפאתי למוות כשעצרו אותי בגבול במשך 5 שעות"

המוהל שעוכב בגבול צעק לעבר החיילים 'אליהו הנביא' ושוחרר לדרכו
ברית מילה צילום: פלאש90

בעוד מיליונים עושים את הדרך ההפוכה החוצה מאוקראינה, יש מי שעשה את הלא ייאמן תוך סיכון חיים וטס מישראל לאוקראינה וכל זאת בכדי לזכות תינוק יהודי במצוות ברית מילה ביום השמיני להולדתו כפי שצוותה תורתנו הקדושה.

המוהל הרב נפתלי כהן, חסיד חב"ד מישראל, טס בסוף השבוע האחרון לערוך ברית מילה לתינוק בן 8 ימים בעיר אודסה שבאוקראינה, שכמעט נצורה בעקבות הלחימה עם רוסיה. המוהל עוכב במשך שעות ארוכות בגבול על ידי משמר הגבול האוקראיני, לאחר שגילו את כלי הברית בתיקו. אולם אחרי פעילות מאומצת מול גורמי הממשל המקומי הוא שוחרר והמשיך בדרכו, לערוך את הברית, בקהילתו של הרב שלמה בקשט באודסה, בה נשאר מניין יהודים.

המוהל הרב נפתלי כהן סיפר לאחר מכן: "זאת היתה דרמה בלתי מציאותית, כמעט קפאתי למוות כשעצרו אותי בגבול במשך 5 שעות, אחרי שראו את כלי המילה הם רצו לאזוק אותי ולקחת אותי לבית מעצר, פתאום התחלתי לצעוק עליהם 'אליהו הנביא' הסברתי להם מה תפקידי והם שחררו אותי, ניצלתי בנס". כך דווח ב'המבשר'.

"יש עוד הרבה יהודים שצריך לחלץ, קשה לשרוד במצב הקשה הזה", מתאר הרב ישראל זילברשטיין, שליח חב"ד ורב העיר צ'רניגוב. "המלחמה שמתחוללת ללא הפסקה בין רוסיה לאוקראינה ממשיכה להכות גלים ולשבש את סדרי החיים באופן מהותי. "היו לנו ניסים ונפלאות", הוא מספר בהתרגשות על חילוצו מאוקראינה. "היתה לנו ממש קריעת ים סוף, הספקנו לצאת בזמן ולהגיע לארץ, אבל יש עוד הרבה יהודים שצריך לחלץ", הוא מדגיש את הדבר שמבחינתו הוא העיקר. "ישנם עוד קשישים וילדים, נשים וגברים שחייבים שיעזרו להם!". כדוגמא לכך הוא מספר על אם מהקהילה שילדה תינוקת לפני ימים ספורים. "הם חייבים לצאת משם!", הוא חוזר ואומר.

הרב מסביר שיש אנשים שלא מצליחים לצאת מהמדינה כי השלטונות לא מאפשרים להם וכך הם תקועים שם בלא יכולת להיחלץ מהלוחמה. ישנם צרכים בסיסיים שכל יהודי זקוק לו וצריך לדאוג בעבורו: "מי שלא יכול לצאת, צריך לדאוג לו לאוכל ולתרופות, ללינה ולבטיחות", אומר הרב. "קשה לשרוד במצב הקשה הזה". הרב מסביר שמעבר לעזרה לקהילה שלו, ישנה חשיבה גם על קהילות נוספות ונתינת עזרה עבורן. "אנו עובדים עם קהילות שהן גם מסביב לצ'רניגוב ומנסים לעזור להם עד כמה שניתן", הוא אומר בתקוה לבשורות טובות יותר.

ברית מילה אליהו הנביא מלחמת אוקראינה רוסיה שליח חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד