ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"קיבלו אמא במתנה"

לאחר 6 שנים של סבל ממיגרנות קשות - נמצא הפתרון

כאבי הראש היו נוראים ובלתי נסבלים ושיתקו אותה ואת משפחתה לגמרי | לאחר אין ספור רופאים והתייעצות ובתום 6 שנים של סבל נמצא הפתרון במרפאת כאבי הראש בשערי צדק | המטופלת: "בעלי קיבל מחדש את אשתו והילדים שלי קיבלו אמא במתנה"

לאחר 6 שנים של סבל ממיגרנות קשות - נמצא הפתרון
אילוסטרציה צילום: unsplash

במשך 6 שנים סבלה ב.א. בת 39 אם ל-7 ילדים (תושבת ביתר עילית) מכאבי ראש נוראיים – מיגרנות. היא עשתה את כל הבדיקות והספיקה להיות אצל הרבה רופאים ברחבי הארץ, אך כלום לא הושיע אותה.

בשיחה מיוחדת היא מתארת את מה שהיא ובני משפחתה חוו במהלך אותן שנים. "מגיל 33 ועד לפני מספר חודשים הייתי רוב הזמן במיטה עם חוסר תפקוד מוחלט. לבעלי לא הייתה אישה ולילדים לא הייתה אמא, זה היה סיוט אחד גדול ומתמשך".

בדיקת CT ראש שעשתה הייתה תקינה והיא נשלחה לפסיכיאטר שיאבחן אותה. הפסיכיאטר לא גילה ממצאים חריגים והפנה אותה לנוירולוג, שבדק ואיבחן שהבעיה היא ממקור נפשי.

"הנוירולוג נתן לי תרופה פסיכיאטרית וכמובן שזה לא עזר. גם תרופות נוספות לא הביאו מזור. הייתי יושבת ובוכה מרוב כאבים, לא יכולתי לעשות כלום", כך היא מספרת.

ד"ר אברהם אשכנזי. קרדיט צילום: דוברות שערי צדק

בהמשך, בעקבות יועצים רפואיים שונים היא הגיעה לנוירולוג אחר באזור המרכז. היא רצתה ללדת עוד ילד וביקשה לקבל תרופה כדי שתוכל לצלוח את ההיריון בלי כאבים קשים במיוחד. "קיבלתי שלושה סוגים של תרופות אך הן לא עזרו. כל ההיריון עבר עליי עם כאבי ראש חזקים ביותר וזה היה פשוט סיוט נוראי, בלתי אנושי ולא נתפס".

לקראת סוף ההיריון היא פגשה את פרופ' ארגוב, רופא נוירולוג, והוא הפנה אותה למנהל מרפאת כאבי ראש בשערי צדק הד"ר אברהם אשכנזי. בתחילה קיבלה ב.א. זריקות שונות שגם הן לא עזרו, ואולם כחלוף חודש קיבלה זריקה אחרת 'לידוקאין' שקלעה בול ופשוט העלימה את כאבי הראש שלה לחלוטין. 

"אחת לחודש אני מגיעה כדי לקבל את הזריקה ומאז חזרתי להיות בן אדם. אני אוכלת פחות, ישנה פחות, חזרתי לעבודה, להתעמלות, לתפקוד בבית לבעל ולילדים. עד כמה שזה לא מובן מאליו אני יכולה להיות עם הילדים, הם קיבלו אמא במתנה, בעלי קיבל אישה מחדש", היא מתארת בהתרגשות.

היא מספרת כי הזריקה משפיעה עליה למשך כחודש, באמצעות הרדמת עצב שגורם לכאב. "הזריקה פחות כואבת מזריקה של רופא שיניים" היא אומרת, ומבקשת להודות לד"ר אשכנזי "הוא פשוט הציל לי ולמשפחתי את החיים – הוא היה בשבילי מלאך מהשמים". 

ד"ר אברהם אשכנזי מספר: "המטופלת הגיעה אלי עם כאבי ראש יום יומיים עזים שגרמו לפגיעה קשה בתפקודה ובאיכות חייה. שמחתי לראות שהתגובה שלה לטיפול בהזרקות תרופתיות לעצבי הראש הייתה מצוינת, עם העלמות מוחלטת של הכאב. היא ממשיכה לקבל את הטיפול במרפאתי באופן סדיר עם המשך התגובה החיובית לטיפול".

"הטיפול בהזרקות לראש, אותו אנו מבצעים מזה מספר שנים במרפאת המומחים לכאבי ראש בשערי צדק, הינו מוכר בעולם, אך בישראל ישנם מעט רופאים שמיומנים בביצועו. הוא מאוד בטוח ויעיל למטופלים רבים עם כאבי ראש, ואינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות. חשוב לציין שטיפול זה אינו מתאים לכל החולים. תכנית הטיפול נקבעת באופן אישי לכל מטופל או מטופלת".

לדברי ד"ר אשכנזי, הטיפול יעיל ובטוח ואינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות. "ההזרקה משתלבת במכלול הטיפולים בכאבי ראש, עם יתרון בכך שהיא מתאימה לנשים בתקופות שמוגבלות בשימוש בתרופות. הטיפול נמצא בסל והוא יעיל לטיפול ומניעה עבור מגוון רחב של כאבי ראש כרוניים וחדים".

מודיעין עילית שערי צדק מיגרנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד