כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
משבר ברוסיה

מומחה לקרמלין: "פוטין עלול להיות מודח בהפיכה"

הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת כבר זה השבוע השלישי שלה, המלחמה עד כה גבתה אלפי חיים וגרמה לעקירתם של מעל 2.6 מיליון בני אדם מבתיהם. עיתונאי רוסי טוען, כי פוטין יכול להיות מודח בהפיכה רוסית

מומחה לקרמלין: "פוטין עלול להיות מודח בהפיכה"
הנשיא ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עלול לעמוד בפני איום של הדחה או הפיכה על ידי קצינים וגנרלים של הצבא הרוסי, כך טוען עיתונאי בכיר. אנדריי סולדטוב, עיתונאי חוקר רוסי מוביל, אמר לערוץ 4 הבריטי כי "נראה שהכול אפשרי כעת" כשנשאל אם מנהיג הקרמלין, וסוכן ה-FSB לשעבר בעצמו, עלול להיות מודח על ידי אנשי הסוכנות והקרמלין עצמם.

סולדטוב אמר בשבוע שעבר כי "נשיא רוסיה הזועם" הכניס את ראש שירות החוץ של ה-FSB למעצר בית. וזאת בעקבות דיווחים כי פוטין קיבל מראש שירות הביטחון של ה-FSB, (יורשו של הק.ג.ב) מידע מוטעה כי אוקראינה תיכנע בקלות ותוותר.

מאט פריי מערוץ 4 הבריטי שאל את סולדאטוב: "האם יתכן שחלק מהגנרלים הבכירים, במיוחד אלו שנמצאים בחזית כאן, אולי יחד עם כמה קצינים ממורמרים ב-FSB, יכולים להתקומם נגד פוטין כדי לנסות להדיח אותו?" בתגובה אמר: "ברור שכעת הכל נראה אפשרי, אבל אנחנו צריכים לזכור שפוטין הוא קצין קג"ב מיומן. "הוא מודע היטב לסיכונים לביטחונו האישי ולבטיחותו ויש לו לא אחד אלא שני גופי אבטחה. הוא מודע לסיכונים, אז אני חושב שהוא ינקוט אמצעי זהירות ויהיה מוכן לזה".

נראה כי בתוך צבא רוסיה ואצל אנשים המקורבים לפוטין לא שקט. המחלוקת הפנימית ברוסיה באה בהמשך לטענות של אולקסי דנילוב, שר ההגנה האוקראיני לפיה "בסביבות שמונה" מפקדים רוסים פוטרו מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר.

מלחמת אוקראינה רוסיה קרמלין ולדימיר פוטין הפיכה צבאית הפיכה שלטונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד