כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
עליית המחירים תתמתן

אחרי הודעת חברות הקמח: באוצר שוקלים ביטול מס על החיטה

עליית מחירי הקמח משפיעה ישירות על מחירי המאפה, פסטות ולחמים שאינם בפיקוח מחיר של הממשלה. מאז פרצה המלחמה באוקראינה נרשם זינוק דרמטי במחירי החיטה ואלו הגיעו לשיא של עשור, כעת שוקלים באוצר לבטל את המס ולהקל על הייבוא

אחרי הודעת חברות הקמח: באוצר שוקלים ביטול מס על החיטה
ניפוי קמח. אילוסטרציה צילום: unsplash

במשרד האוצר שוקלים לבטל או להפחית את המכס על החיטה, וזאת, כדי למתן את התייקרות הקמח בישראל ולנסות למנוע את התייקרות מוצרי המזון. כיום, יבואנים ישראליים נדרשים לשלם מכס של כ-50% על ייבוא חיטה, או לחילופין לרכוש חיטה מיצרנים ישראליים במחיר גבוה יותר כתנאי לקבלת פטור מהמכס. המנגנון נועד להגן על החקלאים הישראליים - על פי הדיווח ב'כאן 11', צפויה התנגדות חריפה למהלך מצד הלובי החקלאי.

חברת הטחנות הגדולות של א"י חיפה, יצרנית קמח גדולה באזור הצפון, הודיעה בשבוע שעבר כי היא מעלה את מחירי הקמחים שלה בכ-15%. לדבריהם, אחרי פסח אף תהיה עליית מחירים נוספת. במכתב ששלח מנכ"ל החברה, מנחם גרייבסקי, נכתב: ״בשל המצב, הנמלים ברוסיה ואוקראינה נסגרו וכניסתן ויציאתן של אוניות עמוסות חיטה, תירס וסחורות אינה מתאפשרת, וממילא ההגעה שלהן מתבטלות. שני חוזים של אוניות כבר בוטלו בטענה של כוח עליות והסבו לנו נזקים עצומים. נאלצנו לרכוש חיטה באופן מיידי במחירים מופקעים כבר עכשיו". סיבות נוספות לדבריו הן העליות במחירי האנרגיה והתובלה: "במשך תקופה ארוכה אנחנו סופגים את עליית המחירים שנגרמת מהעליות במחירי הנפט, מחירי ההובלה הימית, הלחץ על הנמלים ותשלומי פיגורים".

גם קבוצת 'שטיבל' - יצרנית הקמח הגדולה בישראל הודיעה אף היא לחברות המזון, המאפיות ורשתות השיווק, כי היא נאלצת להעלות את מחירי הקמח החל ממחר. על פי הודעת החברה, אחוז השינוי במחיר יעודכן בימים הקרובים, עוד צוין בהודעת החברה במכתב שנשלח ללקוחות, כי במידה ששוק הסחורות לא יחזור למצבו טרם פרוץ המלחמה, היא צופה עלייה נוספת בשיעור של עשרות אחוזים שתחול גם היא בשבועות הקרובים.

כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד