כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"לא להתקרב למקום המסוכן"

הרבנים באזהרה חמורה: שוטרים ושוטרות משוחחים עם הילדים

רבני העיר בית שמש כועסים מאוד על שוטרים ושוטרות שמעבירים ילדים את הכביש ובכך חושפים אותם למכשירים לא כשרים | לדברי הרבנים: "מדובר באמתלה של העברת ילדים, ונעשים מעשים נוראים שאי אפשר להעלותם על הכתב" | 'בחדרי' עם המכתב המלא והסיפור מאחורי הקלעים

הרבנים באזהרה חמורה: שוטרים ושוטרות משוחחים עם הילדים
הכיכר בבית שמש והמודעה של הרבנים צילום: באדיבות המצלם

הקריה החרדית בבית שמש סוערת בסוף השבוע, בעקבות מכתב חריף מרבני השכונה הטוענים כי שוטרים ושוטרות נשלחים להעביר ילדים את הכביש, בצומת הרחובות רבי יהודה הנשיא - נהר הירדן בעיר תוך כדי שהם משוחחים עם הילדים שנחשפים לדברים לא טובים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרקע למכתב, הוא בעקבות תאונה שהתרחשה במקום לפני כחצי שנה, בחודשיים האחרונים המשטרה עומדת שם בשעות הבוקר ובשעות הצהריים בסיום הלימודים, ושוטרים ושוטרות מעבירים ילדים את הכביש במעבר חצייה במקום. 

הדבר לא התאים לכמה הורים ובעקבות כך נכתב מכתב של רבני העיר מחוגי 'העדה החרדית' בערב שבת האחרונה תחת הכותרת: "אזהרה חמורה", במכתב מזהירים הרבנים כי השוטרים והשוטרות שוהים במקום זמן רב ומשוחחים עם הילדים ואף מוציאים את הסמארטפונים. 

במכתב נאמר: "היות ובחדשים האחרונים נשלחים מידי יום ביומו בשעות הצהריים ולאחרונה גם בשעות הבוקר, שוטרים ושוטרות לכיכר רבי יהודה הנשיא-נהר הירדן, השוהים שם שעה ארוכה באמתלא של העברת ילדים את הכביש, ותוך כדי משוחחים עם ילדים ונערים דברים שאסור לשמעם, וכן מתעסקים עם כליהם הטמאים למראה עיני הצעירים, ואחרון הכביד מה שהועד בפנינו ע"י הורי בחורים יקרים, אשר לעיני כל עשו מעשים נוראים אשר לא יעשו, שלא ניתן להעלותם על הכתב רח"ל".

"אשר על כן" כותבים הרבנים, "הננו בזה להודיע לכל ההורים שיורו לצאצאיהם שלא לחצות את הכביש במעבר החציה במקום זה בעת שאותם פורקי עול, אינשי דלא מעלי מצויים שם, והחובה מוטלת על מנהלי המוסדות המלמדים והמחנכות שבקרבת מקום, להבהיר לתלמידיהם ותלמידותיהם שחלילה וחס לא יתקרבו למקום המסוכן לטהרת נפש ישראל, סחור סחור לכרמא לא תקרב ויעברו את הכביש אך ורק במעבר חציה שאין בהם נוכחות של הני פריצי".

את מכתבם מסיימים "ובזכות השמירה על קדושת וטהרת צאצאינו, נזכה לראותם עולים ומתעלים במעלות התורה והיראה, צועדים בדרך ישראל סבא, אין פרץ ואין צווחה ברחובותינו, אמן. ולנחיצות ודחיפות הענין באנו עה"ח עש"ק פר' זכור וגו' תשפ"ב לפ"ק".  

על המכתב חתומים הרבנים: הגר"י רוזנברגר, הגרנ"צ רוטנברג, הגרי"ח קאהן, הגר"ק וייסף הגר"ד רבינוביץ הגר"מ נויפלד, והגרני"ל סאבאוויטש. 

 

בית שמש מעבר חצייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד