י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הכנסת יצאה לפגרה

סוף לסאגה: חוק האזרחות אושר סופית בתום יום מתוח ומתיש

בשיתוף פעולה של קואליציה ואופוזיציה, אושר חוק האזרחות של ח"כ שמחה רוטמן. אולם חברי הכנסת של הליכוד מלבד אחד נעדרו מן ההצבעה | עם אישור החוק, לו התנגדו מרצ ורע"מ, יצאה הכנסת לפגרה ותשוב לפעולה בעוד חודשיים | שקד: "תוצאה חשובה עבור ביטחון המדינה"

סוף לסאגה: חוק האזרחות אושר סופית בתום יום מתוח ומתיש
מליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חודשים אחרי שהופל על ידי חברי האופוזיציה, מליאת הכנסת אישרה הערב (חמישי) את חוק האזרחות שהגישו במשותף שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת מהציונות הדתית שמחה רוטמן.

לאורך היום עקבו בכנסת אחרי ההצבעה בדריכות מחשש כי באמצעות הפיכת החוק לאי אמון, הממשלה תיפול, אלא שלבסוף ח"כ אחמד טיבי הודיע כי במקום אי אמון הוא יבקש ממנסור עבאס לחתום על הצעת חוק נפרדת לפיזור הכנסת. ח"כ עבאס השיב לטיבי במליאה כי בעוד שמטרת המשותפת היא לפזר את הכנסת ואת הממשלה, מטרתה של רע"מ לשרת את החברה הערבית.

ההצבעה אושרה בשעה 21:30 בערב, כאשר סיעת 'הליכוד' כולה, מלבד מרכז האופוזיציה ח"כ יריב לוין והחרדים לא השתתפו בהצבעה. 'מרצ' וסיעת רע"מ שנמצאים בקואליציה הצביעו נגד החוק, חברי הציונות הדתית תמכו בהתאם לסיכום עם השרה איילת שקד. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 45 אל מול 15 שהתנגדו.

ח"כ אורית סטרוק 'מהציונות הדתית' שאלה את שרת הפנים שקד, האם יש הסכם עם רע"מ לפיו בתמורה להעברת חוק האזרחות, הממשלה תוותר לרע"מ בעניין הנגב, ואילו השרה שקד השיבה שאין הסכם.

שרת הפנים איילת שקד בירכה עם העברת החוק ואמרה: "מדובר בחוק ציוני, לאומי ובטחוני מהמעלה הראשונה, שלא ניתן היה להפקיר אותו אך ורק בשל פוליטיקה קטנה. שילוב הכוחות בין הקואליציה והאופוזיציה הביא לתוצאה חשובה עבור ביטחון המדינה וביצורה כמדינה יהודית".

סיעת מרצ שהתנגדה לחוק האזרחות מסרה לאחר תום ההצבעה: "לאחר מאבק עיקש שמפלגת מרצ ניהלה נגד חוק האזרחות, עוד מאז הקמת הממשלה, וביתר שאת בשבוע האחרון, החוק עבר בתמיכת האופוזיציה, למרות הצבעת סיעת מרצ נגדו. חוק האזרחות הוא הוראת שעה שמאריכים אותה מעת לעת, מיד לאחר שהחוק עבר, סיעת מרצ הגישה הצעת חוק המורה לבטלו. אנחנו נמשיך להאבק בחוק הזה, למען ערך השיוויון בישראל, ונעמוד לצידן של המשפחות שנפגעות ממנו בכנסת ובממשלה".

עם אישור החוק הסתיים לו כנס החורף הראשון של ממשלת בנט - לפיד, שהיה עמוס בשבירת שיאים חדשים, עימותים חריפים, התבטאויות קשות אחד כלפי השני וכלפי מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק וכמעט עימות פיזי בין ראש הממשלה בנט לחברי האופוזיציה וכן בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לח"כ משחה רוטמן.

כנס הקיץ של הכנסת ייפתח בז' באייר - 8 במאי 2022.

חוק האזרחות איילת שקד פגרה בכנסת שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}