י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הסיבה לרעידות בחלונות הבתים

הפיצוצים במרכז: כך הענישו בצה"ל את הטייס שחרג מהנהלים

בצה"ל סיימו לתחקר את סיבת הרעידות שהורגשו שלשום במרכז הארץ: טייס שהשתתף בתרגיל קרב אווירי חרג מהמהירות המותרת ונקנס ב-500 ש"ח

הפיצוצים במרכז: כך הענישו בצה"ל את הטייס שחרג מהנהלים
מטוס קרב ישראלי צילום: Ofer Zidon/Flash90

מפקד טייסת נבטים החליט היום (חמישי) להטיך קנס בסך 500 ש"ח על טייס F-35 שחרג מהנהלים וטס מעל המהירות המותרת. החריגה גרמה לבומים על-קוליים במרכז הארץ ולבהלה רבה בקרב התושבים באזור.

המפקד העניש את הטייס לאחר שסיים לתחקר את האירוע, שממנו עלה כי הסיבה לפיצוצים שנשמעו שלשום בבוקר הייתה תרגיל קרב אווירי של חיל האוויר.

הוא אמנם החליט להעניש את הטייס ולקנוס אותו ב-500 שקלים, אך נכון לעכשיו, כך לפי הדיווח ב'ווינט', הטייס לא קורקע, וימשיך לטוס במסגרת טייסת שנוטלת חלק משמעותי בפעילות חיל האוויר גם בימים אלה.

כזכור שלשום (שלישי) דווח על פיצוצים שנשמעו באזור המרכז. מספר שעות לאחר מכן, נמסר מצה"ל כי אינם יכולים להתחייב מהו מקור הפיצוצים שנשמעו במהלך שעות הבוקר, ושגרמו לרעידות בחלונות הבתים באזור.

גם במשטרה מסרו כי לא מכירים אירוע חריג שיכול להצביע על הדף הפיצוצים שנשמעו בסביבות השעה 9:50 בבוקר וכך גם כשלוש שעות לאחר מכן.

ההדף הורגש בין היתר בתל אביב, רמת גן, אור יהודה, ראש העין ופתח תקווה. מה שגרם לרבים לחשוב כי מדובר ברעידת אדמה.

בהמשך נמסר מדו"צ: "בהמשך לקולות הנפץ שנשמעו מוקדם יותר היום, לאחר בירור מדובר ככל הנראה בבומים על-קוליים הנובעים מטיסות שגרתיות בחיל האוויר. ‏האירוע יתוחקר".

חיל האוויר צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}