י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הפגזות בלתי פוסקות

זלנסקי: 'פוטין יילך לגיהנום'; שבויים רוסים לא רוצים לחזור הביתה

הפלישה הרוסית נכנסה ליומה ה-15: פוטין משאיר דם ואש ותמרות עשן ברחבי אוקראינה, אמש הרוסים הפציצו בי"ח ליולדות, הלילה הפגזות בלתי פוסקות במספר ערים, ארה"ב חוששת כי רוסיה תשתמש בנשק כימי וביולוגי, זלנסקי מזהיר את העולם לפני שיהיה מאוחר. סיכום האירועים

זלנסקי: 'פוטין יילך לגיהנום'; שבויים רוסים לא רוצים לחזור הביתה
מלחמת אוקראינה רוסיה צילום: שירות החירום של אוקראינה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי ולדימיר פוטין "הולך ישר לגיהנום" והזהיר את המערב לא לחכות עד שתתחיל "מלחמת העולם השלישית". המנהיג האוקראיני אמר גם כי בעלות ברית נאט"ו לא צריכות לחכות עוד כדי לכפות אזור אסור לטיסה.

מלשכתו הנשיאותית בקייב, הוא אמר ל-Sky News : "מלחמת העולם השלישית תתחיל ורק אז תיצרו אזור אסור לטיסה - אבל זה יהיה מאוחר מדי". עם זאת, הוא נשאר עמיד באמונתו שפוטין לא יצליח בפלישה הלא צודקת הזו. זלנסקי הזהיר כי הכוחות הרוסיים "יכולים לכבוש אותנו אבל אתה בהחלט לא יכול לנצח", ואמר שפוטין הרוסי "הולך ישירות לגיהנום".

משרד ההגנה הבריטי פרסם הצהרה לפיה נאסר על כל חיילה לנסוע לאוקראינה כדי לעזור להילחם בכוחות הרוסיים: "זה תקף בין אם איש השירות נמצא בחופשה ובין אם לאו. כוח אדם הנוסע לאוקראינה יעמוד בפני השלכות משמעתיות ומנהליות".

זה מגיע לאחר דיווחים על מספר קטן של חיילים בריטים שלא צייתו לפקודות וייתכן כי נסעו לאוקראינה כדי להילחם, נמסר מהצבא הבריטי. ייתכן שהחיילים נסעו לאוקראינה "באופן אישי" לאחר שנמצאו נעדרים. דובר צבא בריטניה אמר: "אנו מעודדים אותם באופן פעיל ונמרץ לחזור לבריטניה".

אחד הצלפים הקטלניים בעולם הגיע לאוקראינה ונשבע להילחם ברוסים כמתנדב. 'וואלי', הכינוי שלו, שהיה גם במלחמה בעיראק כדי להילחם בדאעש. אך כעת הוא חצה את גבול לאוקראינה כדי להתמודד עם צבאו של פוטין לאחר שהשאיר את אשתו ובנו בקנדה.

הוא שירת פעמיים באפגניסטן כצלף בכוחות המזוינים הקנדיים מ-2009 ו-2011. ובאותה יחידה קנדית הוא היה צלף ממרחק של 3.5 ק"מ. הוא אמר לעיתון הצרפתי-קנדי La Presse: "חבר אמר לי שהם צריכים צלף. זה כמו כבאי ששומע את האזעקה מצלצלת. הייתי חייב ללכת".

מספר חיילים רוסים שנפלו בשבי החליטו להישאר באוקראינה, במקום לחזור הביתה. בנאום במסיבת עיתונאים אמר החייל אנדריי איליץ' צ'בוטרבסקי, מדיוויזיית הרובאים הממונעים השנייה של מוסקבה, כי הוא כבר הוכרז כמת ברוסיה.

הוא אמר: "אנחנו כבר נחשבים מתים ברוסיה אנחנו רוצים שאנשים ידעו שאנחנו בחיים, אנחנו רוצים להישאר באוקראינה, לפחות כל עוד משטר פוטין שם. אנחנו מפחדים לחזור לשם כי דרך נשיא רוסיה הפכנו לפושעים, ניתנה לי ההזדמנות להתקשר להורים שלי להודיע ​​להם שאני בחיים, ברוסיה אני נחשב מת, אין לי מה לעשות שם".

בתוך כך, הלילה, בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע של 14 מיליארד דולר לאוקראינה, סיוע זה הוא חלק מחוק המימון של הממשל הפדרלי לשנת הכספים 2022. אישור התקציב בזמן יסייע לממשלת ארה"ב להימנע מהשבתה נוספת.

רוסיה מכינה את הקרקע לשימוש בנשק כימי באוקראינה . וסביר להניח שהם "יכשירו" את השימוש בו בדרך האהובה על ולדימיר פוטין - בדרך של הרג אזרחיו או צבאו שלו תחת דגל אוקראינה והאשמת קייב בכך. כך אמרה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי. היא כינתה את ההאשמות לפיהן ארצות הברית מפתחת לכאורה נשק כימי באוקראינה כשקר.

זלנסקי אמר כי הוא מאמין שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייכנס בסופו של דבר למשא ומתן ויסיים את הפלישה, לאחר שראה את הכוחות הרוסיים נתקלים בהתנגדות עזה מצד האוקראינים.

"אני חושב שהוא יעשה זאת. אני חושב שהוא רואה שאנחנו חזקים", אמר זלנסקי בראיון ל-Vice מקייב, והוסיף "אנחנו צריכים קצת זמן, איך לעצור את המלחמה הזו? רק דיאלוג", אמר.

כשנשאל מה המסר שלו לפוטין, אמר זלנסקי: "תפסיק את המלחמה. תתחיל לדבר. זהו זה".

גם הלילה נמשכו התקפות מצד הרוסים על מבנים אזרחיים, ובערים רבות באוקראינה אנשים נמצאים במקלטים, עשרות אלפים נמלטו הלילה ממספר ערים, הצבא הרוסי לא מבחין בין אזרחים לבין חיילים הוא יורה היכן שמתחשק לחייליו.

הרוגים רבים הלילה במאריופול ובערים נוספות, פצועים רבים, תיעודים קשים מסתובבים ברשתות החברתיות, התיעודים קשים מידי לצפייה, העולם מטיל עוד ועוד סנקציות על רוסיה, כולל סנקציות אישיות על אנשי מפתח ואנשי ממשל, אך עד לרגע זה לא נראה כי פוטין מורתע מהעניין והוא ממשיך לירות על אזרחי אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}