י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
איבדו קשר עם הכוחות בשטח

סוכן FSB: "המלחמה תסתיים בתבוסה מוחלטת עבור רוסיה"

סוכן FSB הרוסי טוען כי "המלחמה באוקראינה תסתיים בתבוסה מוחלטת של רוסיה", והשווה את התבוסה שלטענתו תגיע, לקריסת גרמניה הנאצית. עוד הוא טוען כי לרוסים אין מידע על המתרחש עם החיילים באוקראינה כי "איבדנו קשר עם כוחות גדולים"

סוכן FSB: "המלחמה תסתיים בתבוסה מוחלטת עבור רוסיה"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

סוכן של שירות הביטחון הפדרלי הרוסי חשף, כי סוכני FSB שהוא עצמו נימנה עליהם, לא ידעו דבר על התוכניות לפלוש לאוקראינה. היומון הבריטי The Times מתאר מסמך שכנראה נכתב על ידי אחד האנליסטים של ה-FSB ולאחר מכן פורסם על ידי פעיל זכויות האדם רוסי באתר האינטרנט שלו נגד שחיתות Gulagu.net.

מחבר המסמך כותב כי מספר הרוסים ההרוגים עשוי להסתכם כבר ב-10,000. כוחות היבשה האוקראינים דיווחו היום כי מה-24 בפברואר עד ה-7 במרץ נהרגו כמעט 12,000 חיילים רוסים שהשתתפו בתוקפנות נגד אוקראינה. נתון גבוה פי כמה מהנתונים הרשמיים של הרשויות הרוסיות לגבי רק 498 חיילים הרוגים. הוא מוסיף שאף אחד בממשלה לא יידע את המספר האמיתי של מקרי מוות מכיוון ש"איבדנו קשר עם כוחות גדולים".

הסוכן חושף כי ה-FSB מואשם בכישלון הפלישה, אך הוא לא קיבל שום התראה כי אכן תתרחש פלישה, ולא היה מוכן להתמודד עם ההשפעות של סנקציות כלכליות. לדבריו, סוכני FSB נצטוו להעריך את ההשפעות של הסנקציות המערביות, אך נאמר להם כי מדובר בתרגיל היפותטי. "אתה צריך לכתוב את הניתוח בצורה כזו שרוסיה היא המנצחת. אחרת, יאשימו אותך בכך שאתה לא עושה עבודה טובה. פתאום זה קורה והכל מסתכם בניתוח הבלתי מבוסס לחלוטין שלך", כותב מחבר המסמך.

"אנחנו פועלים תחת השפעת הרגשות, ההימור שלנו יצטרך להיות גבוה יותר ויותר בתקווה שפתאום נצליח במשהו. באופן כללי, לרוסיה אין ברירה. אין דרך לנצח, יש רק תבוסה", הוא ממשיך לתאר במסמך שהודלף.

הוא מגלה שאפילו רמזן קדירוב, מנהיג צ'צ'ניה ובן בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מצא את עצמו על סף סכסוך גלוי עם הרוסים לאחר ש"כוח המחץ" שלו שנשלח להרוג את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חוסל על ידי כוחות אוקראינים. הוא מעריך שגם אם זלנסקי ייהרג, רוסיה לא תוכל לסמוך על כיבוש אוקראינה. "אפילו עם התנגדות מינימלית של האוקראינים, נזדקק ליותר מ-500,000 איש, בלי לספור את עובדי האספקה ​​והלוגיסטיקה", מציין מחבר המסמך.

הוא טוען שיוני נקבע כתאריך הסופי למלחמה, מכיוון שהכלכלה הרוסית תקרוס לחלוטין. הוא חושף שסוכני FSB לא פוסלים סכסוך בינלאומי מכיוון שהם רואים את התרחיש ש"איזה יועץ דפוק ישכנע את פוטין" לשלוח אולטימטום למערב, תוך איום במלחמה אם הסנקציות לא יוסרו.

"מה אם המערב יסרב? במקרה הזה, אני לא שולל שניגרר לסכסוך בינלאומי אמיתי, כמו היטלר ב-1939", הוא כותב ומוסיף: "העמדה שלנו היא כמו גרמניה ב-1943-44 - אבל עבורנו זו עמדת המוצא".

כפי שמציין ה'טיימס', המסמך הוצג על ידי מומחה לשירותי ביטחון רוסיים לשני קציני FSB ולשניהם לא היו ספקות שהכותב הוא בעצם עמיתם.

צבא רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}