י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מוכנים לאיום הרוסי

תכנית המגירה של האוקראינים נחשפת: "מכינים את הקרקע"

בכיר בסייבר מספר כי אוקראינה הכינה תכנית מגירה למקרה שהרוסים יפלשו עמוק יותר, ולפיה המסמכים הרגישים יועברו למדינה אירופאית כדי לא לתת לפוטין את המידע. הם קיבלו כמה הצעות ממדינות שונות, אך יבחרו מטעמי קרבה | האוקראינים רוצים להיות מוכנים לכל איום רוסי לתפוס מסמכים ממשלתיים רגישים

תכנית המגירה של האוקראינים נחשפת: "מכינים את הקרקע"
אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשלת אוקראינה מתכוננת לצורך הפוטנציאלי להעביר את הנתונים והשרתים שלה לחו"ל אם הכוחות הפולשים של רוסיה יידחקו עמוק יותר לתוך המדינה, כך אמר בכיר באבטחת סייבר ל"רויטרס".

ויקטור ז'ורה, סגן ראש השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת והגנה על מידע מיוחד, הדגיש כי המחלקה שלו מתכננת אירוע מגירה, אך העובדה שהיא נשקלת כלל, מעידה כי האוקראינים רוצים להיות מוכנים לכל איום רוסי לתפוס מסמכים ממשלתיים רגישים.

"אנחנו מכינים את הקרקע," אמרה ז'ורה. תוכנית A הייתה להגן על תשתית בתוך אוקראינה. העברתו למדינה אחרת תהיה רק ​​תוכנית B או C".

אוקראינה קיבלה הצעות לארח נתונים ממגוון מדינות, אמרה ז'ורה, וסירבה לזהות אותם. מטעמי קרבה "יועדף מיקום אירופאי", אמר. "כל ההצעות מתקבלות בברכה ושווה לשקול".

ז'ורה מסר מעט פרטים על האופן שבו מהלך כזה עשוי להתבצע, אך לדבריו, מאמצי העבר להרחיק נתונים ממשלתיים מאחיזתה של רוסיה כללו הובלה פיזית של שרתים והתקני אחסון נשלפים או העברה דיגיטלית של נתונים משירות או שרת אחד לאחר.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}