כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כל ההקלות שאושרו

החל משישי הקרוב: הנחיות חדשות לחייבי בידוד; מתווה בתי הספר יבוטל

הקלות נוספות אושרו בוועדת הבריאות: בידוד רק בחשיפה לחולה בן בית, גם למי שאינו מחוסן או מחלים. תבוטל חובת הבידוד למחלימים השבים מחו"ל. חובת עטיית מסכות, עד סוף החודש | כל הפרטים והשינויים

החל משישי הקרוב: הנחיות חדשות לחייבי בידוד; מתווה בתי הספר יבוטל
מתחם בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאור מגמת הירידה בתחלואת הקורונה, בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדת הבריאות, בראשות מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אלינה ברדץ'-יאלוב, הוחלט להאריך עד לסוף החודש - 31.3.22 את "צו בריאות העם נגיף הקורונה" הנוגע לחובת בידודים ועטיית מסכה. אך לצד הארכת הצו, הוכנסו בו מספר שינויים משמעותיים.

על פי ההנחיות החדשות, החל מיום שישי הקרוב 11.03.2022 תחול חובת בידוד רק במקרה של חשיפה לחולה בן בית, ולא בכל חשיפה אחרת. ההנחיות החדשות תקפות וזהות גם לגבי כלל האוכלוסייה שאינה מחוסנת או מחלימה שיחויבו בבידוד רק בחשיפה לחולה בן בית.

השינוי בהגדרת חובת הבידוד מייתר לחלוטין את כל מתווה בודקים לומדים של בתי הספר, כאשר שם נקבעו הוראות רק לגבי חשיפה עם תלמידים. במקרה של חשיפה לחולה בן בית, חלה חובת בידוד רק על ילדים שאינם מחוסנים או מחלימים.

הדיון בוועדת הבריאות

בוועדה הסבירו את השינויים ומסרו כי ההנחיות החדשות נקבעו "בהתאם לנתוני תחלואה שנאספו בגל התחלואה האחרון, מעל שני שליש מאירועי התחלואה התרחשו בעקבות חשיפה ביתית לחולה מאומת, עם סיכון מוגבר להדבקה של בני הבית אשר אינם מחוסנים או מחוסנים וותיקים. בנוסף, עדיין נצפים אחוזי הדבקה גבוהים גם בקרב בני משפחה מחוסנים ומחלימים במידה ולא נשמרת הפרדה בתוך הבית בין החולה המאומת ליתר בני המשפחה".

בדיון הובהר כי חובת בידוד עבור מחוסנים ומחלימים כן תחול במקרה שהורים שוהים במקום בידוד יחד עם קטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע שהוא חולה, ובלבד שהם נמצאים במגע הדוק ומתמשך עימו. עוד הודגש כי לאור צמצום חובת הבידוד, מוצע למחוק את ההוראה לעניין פטור מחובת בידוד לנותן שירות חיוני שהיה במגע הדוק עם חולה במקום עבודתו בעת שעטה מסיכה בכפוף להצהרה.

עוד אושר בוועדה כי מחלים החוזר מחו"ל ויציג תעודת מחלים המבוססת על תוצאה חיובית שביצע בחו"ל ולא חלפו יותר מ60 יום, או תעודת מחלים על בסיס תוצאה חיובית שביצע בארץ, יבצע בדיקה בכניסתו לישראל אך לא יצטרך לשהות בבידוד עד לקבלת התוצאה.

במשרד הבריאות בקשו להאריך את כל תוקף הצו בחודש, ובכלל זה גם את חובת עטיית מסיכה בחללים סגורים. אך על פי דרישת מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ אלינה ברדץ' יאלוב וחברי הכנסת טטיאנה מזרסקי וגלעד קריב, תוקף הצו קוצר, ואושר רק עד סוף החודש הנוכחי.

ח"כ גלעד קריב אמר כי יש חוסר הגיון בתקנה והוא מוטרד מכך שאין מתווה הדרגתי בנושא המסכות. "במסעדות וחדרי כושר בהם הפעילות מואצת ושם יש יותר סכנה, הכל שגרה ושם הרי אין מסכות - אז איך במשרד שבו יושבים יותר משני עובדים בחדר יש חובת מסכה? הממשלה צריכה לבוא עם מתווה יותר מדורג והגיוני".

עוד הוחלט בוועדה להאריך עד לסוף החודש את הוראת השעה המאפשרת שימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות, לצורך הכרה בחולה או לקיצור בידוד על סמך תוצאה שלילית בבדיקה.

בידוד קורונה בתי ספר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד