רגע לפני החג: מחירו של הבשר הטרי מזנק בשיעור חד
רגע לפני חג הפסח המתאפיין בזינוק בקניות מזון, העלתה תנובה את מחיר הבשר הטרי שהיא משווקת תחת מותג אדום אדום בכ-10%|הזינוק במחיר הוסבר בהתייקרות המזון לבהמות, המהווה תשומה מרכזית בענף
- יוסי ריינר
- ה' אדר ב' התשפ"ב
- 1 תגובות
תנובה מעלה את מחירי הבשר הטרי: דווקא בעיתוי שמתאפיין בריבוי קניות רגע לפני חג הפסח, בחרה תנובה לעלות את מחירי הבשר הטרי המשווק תחת המותג אדום אדום ב- 10%.
בענף נטען כי בחודשים האחרונים חלה התייקרות במזון לבהמות המהווה תשומה מרכזית בענף, בין היתר עלו מחירי הגרעינים המשמשים לתערובת המזון לבהמות, בשיעור חד. מחירו של התירס, המהווה מרכיב עיקרי בתערובת, עלה ב-30% בחודשים האחרונים, אחרי קיזוז שערי מטבע, עוד נטען כי גם מחירי הכבשים עצמם עלה בכ-30%.
החשש הוא כי לא מדובר בהתייקרות חד פעמית, כיוון שמחירי הגרעינים ממשיכים לזנק, בין היתר על רק הלחימה באוקראינה, שאחראית לכ-40% מגידול התירס.
מחברת תנובה נמסר בתגובה לפרסום "כלכליסט": "לאור עליית מחירי חומרי הגלם והגרעינים למאכל בעלי החיים ביותר מ-25%, מחירי הבקר והכבש התייקרו. החברה ספגה את מרבית העלויות, והעלתה חלק מהמוצרים בשיעור של 8%-5%".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות