י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מקופנהגן עד פאריז

האישה הסתננה ל-30 טיסות בלי לשלם אגורה; כך עבדה השיטה

במשך 16 שנה: בית המשפט גזר 3 שנות מאסר בפועל על מרילין הרטמן, אישה מארה"ב שהצליחה להסתנן ליותר מ-30 טיסות בלי לשלם אגורה. כך היא פעלה עד שנתפסה

האישה הסתננה ל-30 טיסות בלי לשלם אגורה; כך עבדה השיטה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט גזר בסוף השבוע האחרון, 3 שנות מאסר בפועל על מרילין הרטמן, אישה מארה"ב שהצליחה להסתנן ליותר מ-30 טיסות החל משנת 2002.

הפעם הראשונה שהרטמן נעצרה הייתה בשנת 2014 כשטסה מסן חוזה ללוס אנג'לס ללא כרטיס. מאותו הרגע היא נעצרה ושוחררה לעתים תכופות. בשנת 2018 היא הצליחה להסתנן לטיסה בפעם האחרונה, משיקגו ללונדון. בשנת 2019 היא נתפסה בשדה בשיקגו, בזמן שעברה בבידוק הביטחוני ונעצרה לזמן ממושך.

ההתחכמויות של הרטמן הביאו לכך שבשנים האחרונות היא הייתה במעקב מתמיד. היא אף אושפזה במוסד עקב מצבה הנפשי, אך בכל זאת הצליחה, מספר פעמים, לחמוק מהמעקב ולהגיע לשדה תעופה בניסיון לעלות על טיסה.

לדברי הרטמן, שיטה ההסתננות למטוס הייתה מאוד פשוטה: היא ניצלה את העובדה שהמראה שלה לא מעורר חשדות ונצמדה לקבוצות מאורגנות או משפחות שונות שהגיעו לשדה. "תמיד אמרתי שאני ביחד עם מישהו אחר או מלווה קבוצה ופשוט הייתי מצליחה לעבור בין השלבים השונים של הביטחון בשדה", היא אמרה והסבירה כי לאחר שהייתה עוברת את הבידוק הביטחוני הייתה לרוב מחפשת כרטיס טיסה שנזרק לפח ומסתננת איתו למטוס, או שהייתה מצליחה לעלות למטוס לפני כולם וממתינה בשירותים עד שכולם עלו והייתה מתיישבת בכיסא ריק.

לטענתה, כך היא טסה מתחת לרדאר במשך כ-12 שנה עד שעלו עליה לראשונה בשנת 2014. לדבריה, היא הצליחה לטוס ליעדים כמו שיקגו, הוואי, סן פרנסיסקו, פלורידה ואפילו מספר פעמים לאירופה, מבלי לשלם אף דולר. "בפעם הראשונה טסתי לקופנהגן ולאחר מכן לפריז".

כרטיס טיסה הסתננות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}