י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"המטרות יושגו בכל מקרה"

פוטין עמד דקת דומיה ותקף: נלחמים בניאו נאצים

נשיא רוסיה פוטין נשא הערב הצהרה כשבמסגרתה עמד דקת דומיה לזכר חייליו שנפלו בקרב על אדמת אוקראינה והבטיח למשפחות הנופלים פיצוי כספי בסך מיליוני רובל. כינה את האוקראינים ניאו נאצים והאשים אותם כי הם משתמשים באזרחים כמגן אנושי

פוטין עמד דקת דומיה ותקף: נלחמים בניאו נאצים
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עמד דקת דומייה לזכר חייליו שנפלו בקרב על כיבוש אוקראינה ואמר כי ההרוגים האוקראינים הם "ניאו-נאצים" וגם האשים אותם בשימוש באזרחים כ"מגן אנושי".

בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית, אמר נשיא רוסיה: "לעולם לא אוותר על האמונה שלי שהרוסים והאוקראינים הם עם אחד" ואמר כי "חיילי רוסיה נלחמים בגבורה".

פוטין אמר כי משפחות החיילים הרוסים שמתו בקרב יקבלו פיצוי של עד 7.4 מיליון רובל ($65,000). בתגובה לביקורת על המערכה האכזרית ההולכת וגוברת של רוסיה, שכללה מטחי טילים על אזורים אזרחיים בערים כמו קייב וחארקוב, אמר פוטין: "הדרך שבה הקרב מתנהל מראה שאנחנו נלחמים בניאו-נאצים".

מכיוון שלא הציג ראיות לטענותיו, אמר פוטין כי "הניאו-נאצים" הציבו ארטילריה כבדה בשכונות מגורים ונלחמו לצד "שכירי חרב זרים, כולל מהמזרח התיכון". הוא גם האשים את ה"ניאו-נאצים" כי הם "מחזיקים בני ערובה" של סטודנטים הודים וסינים בחארקיב לאחר ביקורת מצד מנהיגי המדינות הללו.

מוקדם יותר היום, שוחח נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם עמיתו הצרפתי עמנואל מקרון והבהיר לו כי "מטרות הפעולה של רוסיה באוקראינה, פירוזה ומעמדה הנייטרלי, יושגו בכל מקרה" הוא גם אמר כי "כל ניסיון של קייב לעכב את המשא ומתן, יביא לכך שמוסקבה תוסיף דרישות חדשות לרשימת הדרישות שלה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}