ירידה במכירות של רשתות השיווק; עלייה ברשתות המזון
נתוני פדיון (מכירות) של רשתות השיווק בחודשים נובמבר 2021- ינואר 2022: נרשמה ירידה של 0.4% בסך כל פדיון רשתות השיווק, אבל ברשתות המזון נרשמה עלייה של 1.8%
- חיים שמואלי
- ל' אדר א' התשפ"ב
- 1 תגובות
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (חמישי) את נתוני פדיון (מכירות) של רשתות השיווק בחודשים נובמבר 2021- ינואר 2022: נרשמה ירידה של 0.4% בסך כל פדיון רשתות השיווק, לאחר עלייה של 0.8 בשלושת החודשים אוגוסט- אוקטובר 2021.
עם זאת, בשנת 2021 כולה, גדל סך הפדיון של רשתות השיווק ב-5.2%, בהשוואה ל-2020; זאת בהמשך לעלייה של 3% בשנת 2020.
הלמ"ס ציינה גם כי בפדיון של רשתות המזון נרשמה עלייה של 1.8%, לאחר ירידה של 4.5% בחודשים אוגוסט - אוקטובר 2021.
עם זאת, בשנת 2021 כולה חלה ירידה של 2.9% בפדיון של רשתות המזון, בהשוואה ל-2020; זאת לעומת עלייה של 10.1% בשנת 2020.
נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.
פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.
השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות