חיים לצד הקורונה: הציבור מסתגל ומביע אופטימיות
הלמ"ס מעדכן כי הממוצע השנתי של מדד אמון הצרכנים ב-2021 עלה ל-9%. "השיפור מתרחש תוך ההסתגלות לחיים בצל הקורונה; והוא מצביע על כך שציפיות הציבור בנוגע למצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה אופטימיות יותר", נמסר מהלמ"ס
- חיים שמואלי
- כ"ח אדר א' התשפ"ב
מדד אמון הצרכנים - סיכום שנתי 2021-2019, על רקע משבר הקורונה: הממוצע השנתי של מדד אמון הצרכנים ב-2021 עלה ל-9%- לאחר שב-2020 ירד ל-21%-, מ-6%- ב-2019. כך עדכן היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הלמ"ס ציין כי השיפור בממוצע השנתי של המדד, בהשוואה לשנת 2020, מתרחש תוך ההסתגלות לחיים בצל מגפת הקורונה; והוא מצביע על כך שציפיות הציבור בנוגע למצב הכלכלי של משק הבית ושל המדינה אופטימיות יותר.
צוין גם כי בשנת 2021 חל שיפור בממוצע השנתי בשלושה מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד:
- הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עלה ל-1%- לאחר שבשנים 2020-2019 הוא ירד ל-14%- ו-30%-, בהתאמה.
- הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עלה ל-7% ומצביע על אופטימיות, לאחר שב-2020 ירד ל-4%- מממוצע שנתי של 7% ב-2019.
- הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עלה ל-22%- לאחר שב-2020 ירד ל-30%-, מממוצע שנתי של 11%- ב-2019.
- הממוצע השנתי של המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 18%- בדומה ל-2020 (19%-), לעומת 6%- ב-2019.
- הממוצע השנתי של מדד אמון הצרכנים היחסי ב-2021 עלה ל-119 ומשקף אופטימיות בציפיות הציבור לאחר שב-2020 ירד ל-71, מממוצע שנתי של 127 בשנת 2019.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות