כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
דעה מפתיעה

אלוף (במיל') בצה"ל: פוטין צודק, ביידן אשם בהסלמה

אלוף במיל' גרשון הכהן מפנה אצבע מאשימה לעבר נשיא ארה"ב ביידן ונשיא אוקראינה זלנסקי. "צריך לשאול מה האחריות של זלנסקי ושל הנשיא ג'ו ביידן שכ"כ גאה שהוא ידע הכול מראש. אם ידעת שזה הולך לקרות למה לא לקחת את פוטין ברצינות?!". לדבריו חלק מהתביעות של פוטין מוצדקות

אלוף (במיל') בצה"ל: פוטין צודק, ביידן אשם בהסלמה
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אלוף (במיל') גרשון הכהן מציג גישה מפתיעה שנשמעת מפי בכיר ישראלי בסוגיית רוסיה-אוקראינה. הכהן טוען כי חלק מדרישותיו של פוטין צודקות והוא מאשים דווקא את נשיא ארה"ב ביידן שלא הקשיב או לא רצה להקשיב לטענותיו של פוטין, צעד שהוביל כעת להסלמה.

"העולם החופשי רואה מאבק של רוסיה נגד אוקראינה שרוצה להצטרף לעולם החופשי, ודעתו היא אחת, יש תוקפן ויש קורבן - שחור ולבן", אומר הכהן ל'כאן 11' ומסביר כי התמונה הרבה יותר מורכבת.

האלוף במיל' מפנה אצבע מאשימה לעבר נשיא ארה"ב ביידן ונשיא אוקראינה זלנסקי. "צריך לשאול מה האחריות של זלנסקי ושל הנשיא ג'ו ביידן שכ"כ גאה שהוא ידע הכול מראש. אם ידעת שזה הולך לקרות למה לא לקחת את פוטין ברצינות?!"

לדבריו יש לנשיא פוטין מספר תביעות שראוי לקחת ברצינות, ואם היו מקשיבים לו, היו מונעים את ההסלמה. הוא מסביר כי אם רוסיה הייתה מגיעה לחצר האחורית של ארה"ב, בדרום אמריקה, ומנסה להרחיב שם את השפעתה כמו שארה"ב עושה לרוסיה במדינות הפרו-רוסיות, עם הדמוקרטיה שלה ונאט"ו היא הייתה רואה בכך עילה למלחמה. "אז מדוע ארה"ב יכולה להציב את נאט"ו בגבולות של רוסיה", הוא תוהה.

בהמשך הסביר האלוף כי מבחינת הנשיא פוטין אוקראינה היא חלק מהתרבות הרוסית ומבחינתו קייב היא כמו חברון עבור היהודים.

לטענה כי אזרחי רוסיה היו מעדיפים מציאות אחרת אומר האלוף במיל' כי זו הבחירה של אזרחי רוסיה וזה השילטון שמתאים להם. לדבריו יש אנשים שחשובה להם האידיאולוגיה או המטרה יותר מאשר חיי שפע מערביים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד