כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
כאב ראש נוסף

אוקראינה: חשש מהתפרצות מחודשת של הקורונה בגלל המלחמה

לצד המלחמה מול רוסיה, חשש מהתפרצות מחודשת של נגיף קורונה באוקראינה ובמדינות הסמוכות. צפיפות בתחנות רכבת מקלטים ומחנות פליטים, וגובר החשש לקריסת בתי החולים ומערכת הבריאות

אוקראינה: חשש מהתפרצות מחודשת של הקורונה בגלל המלחמה
ילדים מהקהילה היהודית באוקראינה במקלט צילום: באדיבות המצלם

בעקבות הלחימה באוקראינה, בימים האחרונים לא דווחו נתוני הקורונה במדינה. תחנות הרכבת והמטרו גדושות באלפי אזרחים המשתמשים בהם כמקלט, כך גם מחנות הפליטים שהוקמו במדינות הגבול הסמוכות עמוסים וצפופים באנשים שנמלטו מאזורי הלחימה. כל זה מגביר את החשש מפני התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה באוקראינה, ומפני עליה בתחלואה אף במדינות הסמוכות.

על פי הנתונים האחרונים שדווחו, ממוצע הנדבקים ביום עומד על כ-26,000 מאומתים חדשים. החשש מפני העלייה בתחלואה באוקראינה נובע בין היתר מכך שמתוך 44 מיליון אזרחים המתגוררים במדינה, רק כשליש מהם מחוסנים באופן מלא, ורק 1.7% מחוסנים גם במנת הדחף (בוסטר).

ההערכות הן שכעת רוב המשאבים ותשומת הלב יוסטו מהמלחמה בנגיף קורונה ויוקדשו לטובת המערכה מול רוסיה. גם מערכת הבריאות במדינה תתגייס לטובת הטיפול בחיילים והאזרחים הפצועים, מה שיוביל לעומס בבתי החולים ויקשה על הטיפול בחולי הקורונה.

גם במדינות הסמוכות צפויה עלייה מחודשת בתחלואה. מדינות כמו פולין הונגריה רומניה ועוד עומדות כעת בפני גל הגירה של מבקשי מקלט ופתחו להם את שעריהן אף ללא בדיקת קורונה, אף ישראל הכריזה כי כל האזרחים הישראלים המגיעים מאוקראינה גם דרך מדינות שלישיות, לא יידרשו לבצע בדיקה ביציאתם מארץ המוצא.

האזרחים הבורחים מאזורי הקרבות באוקראינה עושים זאת בכל דרך אפשרית, אוטובוסים רכבות בתי מלון ומחנות צפופים. החשש הוא שהצפיפות, אי ביצוע הבדיקות וחוסר היכולת לשמור על היגיינה מיטבית במצבים אלו, עלולים לגרום להתפשטות מהירה של הנגיף באותן המדינות.

מלחמת אוקראינה רוסיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד