כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מלחמה באירופה

ההצעה של בנט והתשובה של פוטין | פרטים מהשיחה המפתיעה

ראש הממשלה בנט נעדר כארבעים דקות מישיבת הממשלה השבועית במהלכן שוחח עם נשיא רוסיה פוטין והציע את שירותיה של ישראל בתיווך בין רוסיה לאוקראינה. פוטין סירב ואמר כי רוסיה מוכנה לשיחות שיתקיימו בבלארוס וכי אוקראינה לא מנצלת ההזדמנות 

ההצעה של בנט והתשובה של פוטין | פרטים מהשיחה המפתיעה
פגישת בנט - פוטין צילום: קובי גדעון, לע"מ

בצל הדרמה במזרח אירופה בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והציע לו את שירותיה של ישראל בתיווך בין הצדדים. הצעה שנדחתה לעת עתה.

באופן חריג נטש ראש הממשלה את ישיבת הממשלה השבועית לכארבעים דקות, בהמשך התברר כי הסיבה הייתה השיחה החריגה עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין, בניסיון לתווך בין רוסיה לאוקראינה.

השיחה שקיים בנט עם פוטין מגיעה יומיים לאחר השיחה שקיים עם נשיא אוקראינה וולדמיר זלינסקי, אז ביקש הנשיא מראש הממשלה לנסות לתווך בין הצדדים.

היום (ראשון) אישרו בקרמלין כי שיחת פוטין - בנט, עסקה בניסיון התיווך, לפי סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס שעדכנה כי ישראל הציעה לתווך בשיחות בינה ובין אוקראינה.

הנשיא פוטין לפי הדיווח דחה את ההצעה לתיווך, כך לפי סוכנות הידיעות RIA. פוטין אמר לבנט כי רוסיה מוכנה לשיחות שיתקיימו בבלארוס וכי אוקראינה לא מנצלת הזדמנות זו.

גורם מדיני מסר כי הנשיא פוטין ציין כי הוא נכון למו"מ. בהקשר זה, אמר רה"מ כי ישראל מוכנה לסייע ככל שתתבקש ובכל עת ביישוב המשבר ובקירוב הצדדים, נוכח מעמדה המיוחד אשר מאפשר לה להשיג אוזן קשבת מכולם. עוד נמסר כי שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר רציף בין רוסיה וישראל.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד