ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"התנהגות פחדנית"

אלפי ישראלים נגד פוטין: מוחים על הפלישה

אלפי ישראלים, בעיקר יוצאי אוקראינה, מפגינים הערב בכמה מוקדים נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה, כשהמוקד המרכזי הוא מול השגרירות בתל אביב. חלק מהמפגינים אף מבקרים את התגובה של הממשלה לפלישה: "מכעיס שהממשלה שלנו לא מוכנה לתמוך בעם האוקראיני"

אלפי ישראלים נגד פוטין: מוחים על הפלישה
המחאה מול השגרירות הרוסית בת"א צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בכמה מקומות ברחבי הארץ מתקיימות הערב (מוצ"ש) על הפלישה הרוסית לאוקראינה. המסרים הבולטים שנשמעים הם נגד נשיא רוסיה פוטין, וקריאה  לממשלה להגיב בצורה חריפה יותר לפלישה.

המוקד המרכזי של המחאות הוא בתל-אביב, שם התקיימו מחאות החל מיום חמישי, יום הפלישה. הצועדים התרכזו בשדרות רוטשילד והחלו בצעדה לעבר השגרירות הרוסית. לבסוף הם התכנסו בכיכר הבימה בעקבות העובדה שהמשטרה סגרה את אזור הנציגות.

"אני הגעתי לכאן כדי לומר לרוסים שפלישה למדינה ריבונית היא חוצפה ואין לכך הצדקה", אמרה ל-ynet אלונה, שעלתה לישראל מאזרבייג'ן לפני 32 שנה. "מכעיס שהממשלה שלנו לא מוכנה לתמוך בעם האוקראיני, החשש להביע בקול ברור את חוסר הצדק - זאת התנהגות פחדנית".
ולדימיר בטואשוילי עלה ארצה ב-1997, כעבור עשור חזר לאוקראינה ולפני שנה עבר באופן סופי לישראל. כעת הוא הגיע להפגין גם הוא, ומספר על הדאגה שלו על ילדיו ונכדיו שנותרו במדינה שבמזרח אירופה.
"לא ישנתי כבר שלושה ימים. אני כל הזמן מדבר עם הילדים וחושש לנכדים שכל הזמן בוכים. הם נמצאים במקלט ומפחדים לצאת, נשאר להם אוכל רק ליום או ליומיים, כי החיילים האוקראינים רוקנו את החנויות".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ישראל ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד