ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
"נגמר הכסף המזומן"

העיתונאית הרוסית מדווחת: "אנשים בהלם"

ברוסיה גילו רק לאחרונה על הכוונה של מדינתם להילחם נגד אוקראינה ועל המלחמה שפרצה. עיתונאית שלא מפחדת מהמשטר במקום מדווחת: "אזרחי רוסיה התעוררו וגילו שהמדינה שלהם תקפה מדינה שכנה". היא מספרת שבמדינה מתחילים להרגיש את הפגיעה בכלכלה בעקבות העיצומים של המעצמות: "בשני הסניפים בבנק המרכזי לא נותר מטבע חוץ"

העיתונאית הרוסית מדווחת: "אנשים בהלם"
הכיכר האדומה במוסקבה צילום: שגרירות ישראל במוסקבה

טטיאנה פיילגנגאור, עיתונאית רדיו אקו במוסקבה, מספרת לתקשורת הישראלית על תחושות המלחמה בלב העורף הרוסי, זאת למרות ש'לא מקובל' שם לדווח נגד הממשל.

פיילגנגאור מדווחת בראיון ל"חדשות 12" כי הרוסים עדיין לא מעכלים או חוששים מההשלכות האפשריות של הלחימה. "אזרחי רוסיה התעוררו וגילו שהמדינה שלהם תקפה מדינה שכנה. אנשים עדיין בהלם. אני חושבת שבשלב הזה מעט אנשים חושבים על ההשלכות. כרגע יש הלם כללי".

בעקבות הפלישה החלו הפגנות של האופוזיציה במרכז בירת רוסיה. היא מספרת על כך ואומרת, "במרכז העיר רואים נוכחות מוגברת של גורמי ביטחון וכוחות משטרה, כי מצפים שברחובות המרכזיים בעיר יתקיימו פעולות מחאה כלשהן". 

"נכנסתי לבנק הרוסי המרכזי, שם כולם מדברים על המלחמה, ובשני הסניפים לא נותר שום מטבע חוץ. באחד הסניפים אי אפשר היה להוציא רובלים מהקופה כי נגמר הכסף המזומן", דיברה על ההשפעה של הסנקציות המערביות על רוסיה.

פיילגנגאור מספרת על המגבלות הרבות המוטלות על כלי התקשורת ברוסיה מטעם שלטונו של פוטין: "הרשות לפיקוח על התקשורת זו הרשות הרוסית שמנטרת את כלי התקשורת ויכולה לשלול רישיונות או לחסום כלי תקשורת".

"היום הם שלחו מסמך לפיו כתבים, כלי תקשורת ובכלל מקורות מידע, שזה יכול להיות כל דבר -  כולם צריכים בעדכוני החדשות שלהם לדברר רק את העמדה הרשמית של משרד הביטחון אחרת זה ייחשב כהפצת פייק ניוז. ברוסיה יש סעיף בחוק נגד פייק ניוז שגורר עונש, כלומר למעשה מוטלת צנזורה צבאית".

 

רוסיה תקשורת מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד