כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
המלחמה במזרח אירופה

חרדי שנמלט מאוקראינה: "ראינו מהחלון אש בוערת"

"התעוררנו בשש בבוקר והתחלנו לשמוע פיצוצים אדירים כאלה שלא האמנו שיכול להיות באוקראינה. ראינו מהחלון אש בוערת, ונזכרנו בסרטונים שאנחנו תמיד רואים בלבנון, שרואים את כל העיר בוערת, ברמה מטורפת, פשוט הכול בער", כך מתאר ל'בחדרי' יהודי שנמלט מאוקראינה למולדובה

חרדי שנמלט מאוקראינה: "ראינו מהחלון אש בוערת"
ההפגזות באוקראינה צילום: מתוך הסרטון

עשרות יהודים אוקראינים נמלטו למולדובה השכנה לאחר שהחלו תקיפות של צבא רוסיה, הם חצו את הגבול אתמול (חמישי) בסיוע גורמים בקהילה היהודית במולדובה עד יעבור זעם. אחד מהם מספר ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה עם פתיחת המתקפה הרוסית. "נזכרנו בסרטונים שאנחנו תמיד רואים בלבנון", הוא מספר לנו, מעדיף להישאר בעילום שם.

"התעוררנו בשש בבוקר והתחלנו לשמוע פיצוצים אדירים כאלה שלא האמנו שיכול להיות באוקראינה. ראינו מהחלון אש בוערת, ונזכרנו בסרטונים שאנחנו תמיד רואים בלבנון, שרואים את כל העיר בוערת, ברמה מטורפת, פשוט הכול בער", מספר לנו חרדי שנמלט מהמדינה.

הוא מתאר: "ראינו תורים של מאות מכוניות בתחנות דלק ובכספומטים, היו כאלה תחנות שנגמר להם הדלק, נסענו מהר מאומן למולדובה מרחק של 180 קילומטרים, והצלחנו לצאת מאוקראינה, הגענו לבית חב"ד במולדובה, כל הדרך שמענו פיצוצים. למזלנו, רבה של המדינה הרב אלבסקי נערך מבעוד לקלוט אותנו ואת האחרים ואנשי חב"ד דואגים לנו. זה לא מובן מאליו ופשוט מחמם את הלב".

כזכור אתמול עשרות פליטים ראשונים מהמלחמה באוקראינה חצו את הגבול למולדובה והגיעו למרכז הקהילה היהודית בבירה קישינב, בראשות רבה הראשי של המדינה הרב יוסף-יצחק אבלסקי.

הרב מנדי אקסלרוד, שליח חב"ד במדינה, אמר: "בנוסף לפליטים שכבר הגיעו, אנשים מתקשרים אלינו מאוקראינה שהם רוצים להגיע. זה עיתוי מורכב, במיוחד בגלל השבת, וזה חייב אותנו לתת מענה ולהיערך. ב"ה מנכ"ל הקהילה הרב זושא אבלסקי הנחה אותנו להיערך מראש, קנינו מצרכים רבים וההכנות כאן בעיצומן".

הרב זלמנוב הוסיף: "על פי ההערכות היום (שישי) יגיעו עוד מאות יהודים, רובם ישראלים ובמטבח בית חב"ד הכנו מסביב לשעון כמויות גדולות של מזון, חלות, דגים וסלטים כדי לתת את המענה לכולם. נסייע גם במקומות לינה עד כמה שנוכל".

הרב גוצל הוסיף: "אנחנו בעצמנו במולדובה חוששים מפלישה רוסית, כי ייתכן שאנחנו היעד הבא. למרות הכל שלוחי חב"ד נשארים פה בתפילה ובתקווה שהמלחמה תסתיים בהקדם".

מלחמת אוקראינה רוסיה מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד