י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בעקבות הפרסום ברשתות

מקור לא צפוי: הקונסול המוסלמי נחלץ לסייע לבית חב"ד

תמונות של בית הכנסת בסן חוזה שבקליפורניה, שנהרס בשריפה שהשתוללה במקום בדצמבר האחרון, פורסמו ברשתות החברתיות | הקונסול הכללי של אזרבייג'ן בלוס אנג'לס נחלץ לסייע בתרומה שריגשה את אנשי הקהילה

מקור לא צפוי: הקונסול המוסלמי נחלץ לסייע לבית חב"ד
השריפה בביהכנ"ס צילום: Colive

בית חב"ד באלמדן, פרבר בסן חוזה שבקליפורניה, נהרס בשריפה, וזכה לתמיכה ממקור לא צפוי, ממשלת אזרבייג'ן.

"אני שמח שהקונסוליה שלנו הצליחה לתרום כספים לבנייה מחדש", אמר הקונסול הכללי של אזרבייג'ן בלוס אנג'לס, נאסימי אגאייב, בראיון ל-The Jewish News של צפון קליפורניה. "זה עולה בקנה אחד עם המדיניות ארוכת השנים של אזרבייג'ן של תמיכה בהרמוניה והבנה בין-דתית, כמדינה בעלת רוב מוסלמי המדגימה את האפשרות לשלום מוסלמי-יהודי".

אקטיב פרסם את התרומה בפוסט בטוויטר: "הצטערתי לגלות ששריפה הרסה את בית הכנסת בית חב"ד בסן חוזה, קליפורניה, אני מצפה לפתיחה מחודשת בקרוב".

אגאייב סיפר שראה את הפרסום על השריפה, וראה תמונות של בית הכנסת ההרוס ברשתות החברתיות. הוא פנה לאנשי הקהילה וביקש לפגוש את הרב מנדל ויינפלד, רב המקום. בראיון לסוכנות הידיעות היהודית JTA הביע הרב ויינפלד את תודתו על התרומה.

"זהו מסר חזק מאוד שללא קשר לאמונה או השתייכות, אנחנו, אחרי הכל בני אדם שנוצרו בצלם אלוקים, והמתנה הזו מאזרבייג'ן היא ביטוי מדהים לאמונת הליבה הזו", אמר ויינפלד.

 

ויינפלד עבר לקהילת סן חוזה מניו יורק בשנת 2020 עם אשתו כדי להקים את בית חב"ד והיה הרוס מהאובדן המוחלט של בית הכנסת בשריפה.

הרב ויינפלד סירב לספר כמה ממשלת אזרבייג'ן תרמה לקהילה שלו. גם אגייב סירב לגלות את הסכום שנתן לחב"ד. סיבת השריפה טרם נקבעה, בצילומי האבטחה נראה אדם בפתח בית הכנסת בבוקר השריפה.

אזרבייג'אן, היתה רפובליקה סובייטית במשך רוב המאה ה-20, היא ביתם של קהילה קטנה של יהודים, שרובם מתגוררים בעיר הבירה של המדינה, באקו. ישנם בתי כנסת רבים, כמו גם בית ספר יהודי. ב-6 במרץ, ישראל ואזרבייגא'ן יחגגו 30 שנות קשרים דיפלומטיים באירוע בלוס אנג'לס.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בדצמבר האחרון עובד מחלקת איסוף פחי האשפה בסן חוזה שבקליפורניה, התקשר לכוחות הכיבוי כשראה להבות מלחכות את הקירות החיצוניים של בית חב"ד שזה עתה נבנה, במהלך עבודתו בשכונה, בסביבות השעה 08:00 בבוקר, כבאיות הגיעו במהירות למקום ונאבקו בגבורה כדי להשתלט על השריפה שגרמה לנזק מבני בלתי הפיך כולל כיתות לימוד שנשרפו לחלוטין.

הנזק החמיר בשל העובדה שהאש בערה במשך כשש שעות לפני שהוזעקו​ כוחות הכיבוי. לאחר חקירה ראשונית עולה כי השריפה החלה בסביבות השעה 02:00, אך למרות שהבניין בולט מאד וממוקם ממש ליד צומת סואן עם הכביש המהיר וצמוד לשכונת מגורים, אף עובר אורח לא דיווח על השריפה עד שאספן האשפה חלף על פניו ואז השריפה כבר הייתה בעיצומה.

בית חב''ד קליפורניה תרומה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}