כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המתיחות במזרח אירופה

הנשיא ביידן לאזרחי רוסיה: "אתם לא האויב שלנו"

בנאום הדגיש נשיא ארה"ב ביידן כי מדינתו אינה אויבת של העם הרוסי. "אנחנו צריכים לתת לדיפלומטיה כל סיכוי להצליח ואני מאמין שיש דרכים אמיתיות לטפל בדאגות הביטחוניות"

הנשיא ביידן לאזרחי רוסיה: "אתם לא האויב שלנו"
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פנה בנאומו הערב (שלישי) לרוסיה וביקש להמשיך בדיפלומטיה. זאת, בעוד העולם צופה כדי לראות אם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יורה על פלישה לאוקראינה השכנה.

בנאום בבית הלבן, אמר ביידן לאזרחים רוסיה כי ארה"ב ובעלות בריתה אינן מאיימות עליהם. "ארה"ב ונאט"ו אינן איום על רוסיה. אוקראינה אינה איום על רוסיה. לא לארה"ב ולא לנאט"ו יש טילים באוקראינה. אין לנו שום תוכניות לשים אותם גם שם. אנחנו לא מכוונים לתושבי רוסיה, אנחנו לא שואפים לערער את היציבות ברוסיה. אזרחי רוסיה, אתם לא האויב שלנו", אמר ביידן.

"אנחנו צריכים לתת לדיפלומטיה כל סיכוי להצליח ואני מאמין שיש דרכים אמיתיות לטפל בדאגות הביטחוניות", הוסיף ביידן, והזהיר: "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה – נטיל סנקציות עוצמתיות שרוסיה טרם ראתה. נחסום את צינור הגז לגרמניה ונגן על כל סנטימטר של טריטוריה של נאט"ו בכל העוצמה האמריקנית".

רוסיה צברה בשבועות האחרונים יותר מ-130,000 חיילים ליד גבולה של אוקראינה, כך על פי הערכות של ארה"ב, מה שמעלה חששות בקרב גורמי מודיעין מערביים ואוקראינים שפלישה עלולה להיות קרובה. רוסיה הודיעה מוקדם יותר ביום שלישי כי חלק מחייליה יחזרו לבסיסים לאחר השלמת התרגילים האחרונים, אך הדגישה כי תרגילים צבאיים גדולים יימשכו.

משרד ההגנה הרוסי מסר כי חיילים ממחוזות הצבא הדרומי והמערבי שלו - שחלקים מהם נמצאים בשכנות לאוקראינה - החלו לחזור לתחנות האם שלהם, אם כי בהודעה לא נאמר בדיוק היכן חיילים אלה יושבים באופן קבוע, היכן הם. או כמה מהם נסוגו.

ג'ו ביידן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד