י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"הצבא הוא לא בן יחיד"

עימות קולני בממשלה: על מה התקוטטו גנץ והורוביץ?

סוער בקבינט המדיני-ביטחוני בנושא הפנסיות לקציני צה"ל: שר הבריאות הורוביץ טען כי "מערכת הביטחון חושבת שהיא בן יחיד" ושר הביטחון גנץ הרים את קולו: "תכבד את הצבא". רה"מ בנט ניסה להרגיע את המצב אך הורוביץ המשיך לתקוף את הרמטכ"ל כוכבי

עימות קולני בממשלה: על מה התקוטטו גנץ והורוביץ?
גנץ והרמטכ"ל כוכבי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון בני גנץ התעמת היום (שני) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ במהלל דיון בקבינט המדיני-ביטחוני, בנושא הפנסיות לקציני צה"ל.

על פי הדיווח של מוריה אסרף וולברג בגל"צ, לאחר שהרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס בסקירתו הביטחונית לתנאי אנשי הקבע - השר הורוביץ תקף ואמר: "מערכת הביטחון חייבים להבין שהם לא בן יחיד ליד השולחן".

‏"הצבא מקבל משאבים אדירים", הוסיף הורוביץ, "צריך להקפיד שלא לנצל זאת לרעה כדי לקבל הטבות שלא היו עולות על הדעת במגזרים אחרים. למדינה הזאת יש עוד צרכים".

שר הביטחון גנץ יצא להגנת הרמטכ"ל, הרים את קולו ותקף את הורוביץ: "תכבד את הצבא, אלו אנשים שלא רואים בית".

ראש הממשלה נפתלי בנט ניסה להרגיע את השרים הניצים, אך הורוביץ המשיך במתקפה לאחר שהרמטכ"ל כוכבי הסביר שקצינים רבים עוברים להייטק ולכן צריך לשמר אותם.

הורוביץ השיב לכוכבי: "גם צריך מורים והרבה מהם נוטשים להייטק וצריך גם אחיות וגם רופאים. הצבא חייב להבין שהוא לא בן יחיד והמערכת האזרחית לא יכולה להישאר חלשה כל כך".

בני גנץ ניצן הורביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}