י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
דורש חקירה

צפו: בן גביר שיחזר את התקיפה שגרמה לעלפונו

לאחר העימות עם השוטרים בשייח ג'ראח והאשפוז הלילי, הגיע חבר הכנסת בן גביר לדיון משולב של ועדת הכנסת והוועדה לביטחון פנים בעניין חסינות חברי הכנסת. בן גביר גולל את השתלשלות האירועים אמש ובוועדה עלו טענות נוספות בנוגע לחסינות הח"כים

צפו: בן גביר שיחזר את התקיפה שגרמה לעלפונו
איתמר בן גביר בדיון המשולב צילום: דוברות הכנסת

בצל העימות בשייח ג'ראח אמש (ראשון) שהביא לאשפוזו של חבר הכנסת איתמר בן גביר, בכנסת התקיים היום דיון משולב של ועדת הכנסת והוועדה לביטחון פנים בעניין חסינות חברי הכנסת, בעקבות מספר אירועים שהגיעו אף לאלימות בין המשטרה לחברי כנסת.

במרכז הוועדה עמדו בין היתר האירועים סביב אירועי שייח ג'ראח, כאשר חבר הכנסת איתמר בין גביר הגיע לדיון זמן קצר לאחר שהשתחרר מבית החולים שם התאשפז לאחר שהתעלף במהלך עימות עם שוטרים אמש.

בן גביר משחזר את התקיפה

חבר הכנסת בן גביר שיחזר את האירוע אמש, "בשעה 12 בלילה לערך קפצו שוטרים ופרקו לי את הלשכה שמוקמה בשטח יהודי פרטי ללא שום זכות. תפסו את העוזרים שלי והרביצו להם ניסיתי להפריד, אז הרביצו גם לי שחר מחסומי קצין הרביץ לי. בשלב מסוים הפילו אותי התעלפתי הבלתי לבית חולים".

בדבריו טען בן גביר כי נוכחות שלו בעימותים במאחזים או בישובים מסייעת דווקא למשטרה ומונעת אלימות. לדבריו, הימצאות שלו בפינויי מאחזים תורמת לכל הצדדים ומורידה באלימות של צעירים. "האוזן שלי רגישה אני לא מסוגל שלידי יקללו שוטרים, הם אחים שלנו. יש מגמה בקצונה גם הם צריכים להפנים את החסינות".

איתמר בן גביר נאבק בשוטרים ומתעלף

בדיון הועלו טענות נוספות על כך שלא נותנים לעוזרי הח"כים להיכנס עמם יחד לאירועים שונים, למרות שהם חיוניים באירוע מתוקף תפקידם. בנוסף עלו טענות על קשיים של חברי כנסת לפקח על שירות בתי הסוהר בביקורים בבתי הכלא ובמתקני מעצר.

בתום הדיון ביקשו ראשי הוועדות, חברי הכנסת ניר אורבך וחברת הכנסת מירב בן ארי, כי יש לחדד נהלים הן מבחינת הכנסת והן מבחינת המשטרה. הם קראו לאפשר לפחות לעזור אחד להיכנס יחד עם חבר הכנסת לאירועים בו נכללים מעמד החסינות.

בתוך כך, חבר הכנסת משה ארבל פנה בדרישה למח"ש לפתוח בחקירה על אירועי אמש שהביאו לאלימות כלפי חבר הכנסת בן גביר ואף לפציעתו, "במדינה דמוקרטית לא ניתן להסכים לכך ששוטרים ירימו יד על נבחרי ציבור, גם אם פעילותם שנויה במחלוקת ציבורית עזה. דווקא במקרים כאלו, שאינם פשוטים, נבחנת עוצמת הדמוקרטיה, או חולשתה", כתב ארבל.

איתמר בן גביר שייח ג'ראח חסינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}